1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. بزرگراه شهید بروجردی تهدیدی بزرگ علیه شهر تهران

بزرگراه شهید بروجردی تهدیدی بزرگ علیه شهر تهران

احداث پروژه شهید بروجردی در حالی در دست انجام است که این پروژه به دلیل عدم توجه به پیوست های زیست محیطی ، می تواند تهدیدی بزرگ را علیه شهر تهران رقم بزند. رودخانه کن تا کنون بارها توانسته است پل های دست ساز انسانی را در مسیر خود تخریب کند. پل بزرگراه بروجردی بر روی رودخانه کن نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در صورت تخریب پل ، سیلاب رودخانه کن می تواند در مسیر بزرگراه بروجردی به سمت مناطق مسکونی شهر تهران در منطقه هجده رفته و تهدیدی بزرگ را علیه ساکنین این محلات رقم بزند.

ساخت پروژه شهید بروجردی به دلیل گود کردن زمین در طول پروژه ، می تواند مسیری را برای سیلاب های رودخانه کن فراهم کرده و سیلاب های احتمالی رودخانه کن را به سمت مناطق مسکونی منطقه هجده هدایت کند.

بزرگراه شهید بروجردی به دلیل مجاورت با رودخانه کن و شن چاله های خلیج فارس و همچنین به دلیل نوع ساخت این پروژه در زمان سیلاب بسیار نا ایمن است‌. سیلاب های رودخانه کن در صورت قدرت کافی تهدیدی بزرگ را علیه پایه های این پل ایجاد خواهد کرد. این اتفاق یک بار در زمان سیلاب دوازده فروردین نود و هشت رخ داده است. در همان تاریخ بود که سیلاب خود را تا شانه های پل رساند و اگر بارندگی آن روز چند دقیقه و چند میلیمتر بیشتر ادامه می یافت سیلاب با گذر از شانه های پل ، فاجعه ای بزرگ را برای بزرگراه بروجردی و شن چاله های خلیج فارس رقم میزد و می توانست پل و جداره های گود خلیج فارس را تخریب کند.

بزرگراه بروجردی یکی از پر اشکال ترین پروژه های شهر تهران به لحاظ پیوست های زیست محیطی است. بزرگراه شهید بروجردی در حالی هزاران میلیارد تومان از بودجه های شهر تهران را به خود اختصاص داده که تا زمان حل نشدن مشکل گود شن چاله های خلیج فارس ، قابلیت افتتاح را نخواهد داشت و از طرفی دیگر تهدیدی بزرگ علیه شهر تهران خواهد بود.

در مورد قابلیت افتتاح بزرگراه بروجردی به مطلب منتشر شده توسط وبسایت کوچه گرد به آدرس اینترنتی https://shadabad.kochegard.ir/?p=1314 رجوع کنید.

 

4.4/5 - (9 امتیاز)
موسیقی در تهران
چرا باید به ائتلاف شورایاران رای دهیم

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل