1. صفحه اصلی
  2. محله های تهران
  3. جنت آباد شمالی کجاست؟ محله‌ای دنج و خوش آب و هوا
جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی کجاست؟ محله‌ای دنج و خوش آب و هوا

جنت آباد شمالی یکی از محله‌های منطقه ۵ تهران است. جنت آباد شمالی از جمله محله‌های خوش آب و هوایی است که در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است. این محله دارای دسترسی‌های بسیار مناسب به امکانات و مراکز خرید منطقه ۵ و حتی منطقه ۲ تهران است و به همین دلیل تقاضا برای خرید و فروش خانه در این محله بسیار افزایش یافته است. خیابان‌های شاهین شمالی، خیابان انصارالمهدی، خیابان اخلاص و خیابان ایرانشهر جنوبی از مهمترین خیابان‌های جنت آباد شمالی هستند. در این مقاله قصد داریم تا محله خوش آب و هوای جنت آباد شمالی را به شما معرفی کنید.

جنت آباد شمالی کجاست؟

جنت آباد شمالی از مشهورترین محله‌های شمال غرب تهران است. جنت آباد شمالی در محدوده منطقه ۵ تهران قرار گرفته است. این محله از جمله محله‌های است که توسط بزرگراه‌ها از محله جنت آباد تهران جدا شده و در قسمت شمالی این محله قرار گرفته است. محدوده جنت آباد شمالی از جنوب با بزرگراه آبشناسان، از غرب با بزرگراه باکری، از شرق با بزرگراه ستاری و از شمال با بلوار سیمون بولیوار و رشته کوه‌های البرز بوده و با محله‌های پونک، جنت آباد مرکزی، محله المهدی، محله شهرک نفت، محله شهرزیبا و محله شهران مجاورت دارد. بسیاری از شهروندان تهرانی محدوده جنت آباد مرکزی را نیز جزء همین محدوده می‌شناسند. در این مورد باید توجه داشت که محدوده جنت آباد مرکزی در جنوب بزرگراه آبشناسان ومحدوده جنت آباد شمالی در شمال بزرگراه همت قرار گرفته است.

آب و هوای جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی به دلیل مجاورت با رشته کوه‌های البرز دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است. این محله در میان دو رود دره مشهور تهران به نام‌های رود دره کن و رود دره فرحزاد قرار دارد. وجود تفرجگاه‌ها و باغات بسیار زیاد در این محدوده باعث تلطیف هوای این منطقه شده است. از طرفی این منطقه دارای فضای سبز بسیار زیادی است و به همین دلایل است که بسیاری معتقدند، جنت آباد شمالی دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی است.

دسترسی جنت آباد شمالی تهران

جنت آباد شمالی از محله‌های خوش مسیر غرب تهران است. بزرگترین مسیر دسترسی به این محله از طریق بزرگراه آبشناسان و بزرگراه ستاری امکانپذیر است و وجود دو برگراه در اطراف محله می‌تواند دسترسی محله را به بسیاری از مناطق مجاور تسهیل کند.

حمل و نقل عمومی
از نظر حمل و نقل عمومی می‌توان جنت آباد شمالی را محله‌ای برخوردار دانست. وجود خط بی‌آرتی در شمال محله و در خیابان سیمون بولیوار و دیگر خطوط اتوبوسرانی در این محله نیاز ساکنین را به حمل و نقل عمومی مرتفع کرده است.

مترو
نزدیکترین‌ایستگاه مترو به جنت آباد شمالی، ‌ایستگاه مترو اشرفی اصفهانی و‌ایستگاه مترو ستاری است. از نظر مترو، این محله فاصله بسیاری زیادی را با خطوط مترو دارد و به همین دلیل دسترسی به‌ایستگاه‌های مترو در این محدوده دشوار است.

مراکز خرید جنت آباد شمالی

محله جنت آباد شمالی دارای دسترسی‌های مناسبی به مراکز خرید تهران است. این محله توسط بزرگراه‌های ستاری، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه آبشناسان به بسیاری از مراکز خرید غرب تهران دسترسی دارد.

  • مرکز خرید بوستان
  • مرکز خرید کوروش
  • مرکز خرید تیراژه
  • مرکز خرید سمرقند

طبیعتگردی محله جنت آباد شمالی

محله جنت آباد شمالی به دلیل موقعیت بسیار خوب خود در کنار کوهپایه‌های شمالی تهران، دسترسی بسیار خوبی را به امکانات تفریحی و زیبایی‌های شمال غرب تهران دارد. این محله در میان دو تفرجگاه کن و فرحزاد قرار گرفته است و در مجاورت این محله چندین نقطه تفریحی و گردشگری زیبا وجود دارد.

  • تفرجگاه فرحزاد
  • تفرجگاه کن تهران
  • پارک جوانمردان
  • پارک کوهسار
  • پارک نهج البلاغه
  • پارک ارم
  • بازار گل و گیاه غرب تهران

خیابان‌های مشهور

  • خیابان انصار المهدی
  • بلوار جنت آباد شمالی
  • بلوار سیمون بولیوار
  • خیابان اخلاص
  • خیابان آزادگان
  • خیابان مبعث

شرایط زندگی در جنت آباد شمالی

محله جنت آباد شمالی از محله‌های بسیار خوش آب و هوای تهران است. این محله توسعه خود را از دهه ۱۳۵۰ و قدری دیرتر از جنت آباد جنوبی آغاز کرد و به همین دلیل دارای تراکم ساخت و ساز و بافت شهرسازی کم تراکم‌تری است. این محله را می‌توان از جمله محله‌هایی نام برد که دارای امکانات طبیعتگردی و گردشگری خوب و دسترسی مناسب به مراکز خرید تهران و امکانات متناسب شهری دانست. از نقاط قوت جنت آباد شمالی دسترسی‌های بسیار خوب و دسترسی این محله به سیستم حمل و نقل عمومی است. وجود خط بی‌آرتی کمک زیادی برای این محله بوده است. این در حالی است که باید اذعان داشت این محله دارای مسافت بسیار طولانی با خطوط مترو است و به همین دلیل از نظر دسترسی به مترو تهران دارای مشکلات متعددی است. البته امکانات شهری این محله در مقایسه با امکانات جنت آباد جنوبی ضعیف‌تر است و ساکنین آن برای دسترسی به امکانات آموزشی به محله‌های مجاور به خصوص محله پونک وابسته هستند. از دیگر مشکلات جنت آباد شمالی فضای ر‌ها شده در اطراف این محله و در شمال بلوار سیمون بولیوار است. این فضای ر‌ها شده می‌تواند مشکلاتی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی برای این محله به وجود آورد.

5/5 - (1 امتیاز)
ایوانک کجاست؟ بررسی امکانات و شرایط زندگی در ایوانک شهرک غرب
محله سرسبز اوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل