1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. چگونه در تهران خانه بخریم؟ بررسی خرید خانه در تهران
خرید خانه در تهران

چگونه در تهران خانه بخریم؟ بررسی خرید خانه در تهران

اگر از جمله کسانی باشید که تا به حال فرصت خانه دار شدن در تهران را نداشتید باید به شما بگوییم که شما هم می توانید در تهران خانه بخرید. ما در این نوشته کوشش خواهیم کرد راه های خانه دار شدن در تهران را با یکدیگر بررسی کرده و به شما پیشنهاداتی بدهیم که با کمترین بودجه بتوانید در تهران خانه مورد نظر خود را پیدا کرده و از این نعمت بهره مند باشید. خرید خانه در تهران برای بسیاری از افراد رویایی بزرگ است. اما شما باید بدانید که این کار هم مانند بسیاری از امور دیگر دارای ترفندهای خاص خود است که اگر شما هم با ترفندهای خرید خانه در تهران آشنا باشید می توانید اقدام به این کار کنید. در ابتدا باید بگوییم که خرید خانه از جمله اقداماتی است که در وهله اول به دیدگاه شما نسبت به توانایی های شما بستگی دارد. داشتن اعتماد به نفس کافی می تواند به شما کمک بسیار زیادی در این امر داشته باشد. اینکه شما از نظر روانی دارای تلقین های منفی باشید ، جتی در صورت داشتن فرصت های بی شمار خانه دار شدن ، نخواهید توانست این کار را به سرانجام برسانید.

تو این گرونی چطور خانه بخریم؟

خانه در تهران همیشه گرانتر از شهرهای دیگر کشور است. اینکه شما به دلیل گرانی خانه اقدام به خرید نداشته باشید ، با گذر زمان فرصت خانه دار شدن را از دست خواهید داد. قیمت خانه و آپارتمان در تهران هر روز بیش از دیروز می شود و اگر شما به دلیل گرانی خانه از این اقدام منصرف شوید ، حتما هر سال خرید خانه برای شما دشوارتر از گذشته خواهد شد. تورم مسکن در تهران بیش از باقی نقاط کشور است و این تورم با انواع مختلف فرصت خانه دار شدن را از شما و بسیاری از افرادی که آرزوی خانه دار شدن در تهران را دارند ، خواهد گرفت. این نکته ای بسیار مهم است که باید بدانید. تورم مسکن منتظر شما نخواهد شد و هر ماه و سال تعلل در اقدام به خرید خانه ، تورمی بسیار بیش از آن چه فکر آن را می کنید بر روی پس انداز و قدرت خرید شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. این تورم دارای آثار منفی بر روی قدرت خرید مردم است و بسیاری از کسانی که تا کنون خانه دار نشده اند ، به همین دلیل بوده است. بنابراین فرصت های خود را به سال های آتی موکول نکنید و هیچ گاه فکر نکنید که سال بعد از امروز شرایط بهتر خواهد بود ، چرا که شرایط خوب قابل تصور شما را غولی بزرگ و بی رحم به نام تورم از بین خواهد برد.

اعتماد به نفس داشته باشید

برای خرید خانه در تهران اولین نکته مهم این است که اعتماد به نفس داشته باشید. اعتماد به نفس برای خانهدار شدن از موضوعاتی است که در شرایط برابر بین دو نفر ، باعث شده است تا یکی صاحب خانه شده و دیگری نتواند از این نعمت بهرهمند باشد ، بنابراین برای خانه دار شده به خصوص در شهر بزرگ و گرانی مانند تهران ، باید بدانید که اعتماد به نفس کمک بزرگی به شما خواهد کرد.خرید خانه دارای جالش ها و مشکلات بسیاری است ، خصوصا که اگر جزو خرید اولی ها در تهران باشید. بنابراین اولین اقدام همه ما برای خانه دار شدن این است که باید اعتماد به نفس داشته باشیم.

مشکلات خانه دار شدن در تهران

شناختن مشکلات خانه دار شدن در تهران قدمی بزرگ برای خانه دار شدن است. برای خانه دار شدن در تهران ، معمولا چندین مشکل بزرگ بر سر راه شما است. تورم سالیانه ، قیمت گران خانه در تهران نسبت به شهرهای دیگر، مشکلات بانکی ، تامین ضامن برای وام مسکن ، یافتن خانه ای مناسب برای سکونت ، انتخاب لوکیشن نزدیک به محل کار و بسیاری دیگر از مشکلات بر سر راه خانه دار شدن وجود دارد که شما باید با این مشکلات بزرگ ، دست و پنجه نرم کنید. اما هیچ گاه تصور نکنید که نخواهید توانست مشکلات خانه دار شدن را بر خود هموار کنید.

خرید خانه بهتر است یا اجاره خانه

این پرسش جزو جدی ترین سوالاتی است که برای خرید خانه در تهران باید به آن پاسخ دهید. پاسخ به این سوال نیز بستگی به شرایط شغلی و شرایط روحی شما دارد. در گذشته مثلی بود که می گفتند ، اجاره نشینی و خوش نشینی. بسیاری از افرادی که در گذشته این ضرب المثل را برای زندگی خود انتخاب کرده بودند به احتمال زیاد ، امروز از آنذ نوع نگرش خود پشیمان شده اند و حال دیگر معتقدند که اجاره نشینی و خانه به دوشی. چرا این اتفاق افتاد؟ پاسخ بسیار ساده است. تورم و تغییر شرایط مستاجری و تغییرات بسیار زیاد در شرایط اجتماعی.

هر کدام از این اتفاقات دنیایی از تمثال ها و کنش ها را در پی دارد. ابتدا از تورم آغاز می کنیم. در سال های اخیر تورم مسکن در تهران به گونه ای افزایش یافته که گاه در مدت یک یا دو سال شما با پول خرید خانه نخواهید توانست حتی خانه ای کوچکتر برای خود بخرید. تورم سال 1387 مسکن ، تورم سال 1391 مسکن و تورم سال 1399 مسکن از جمله این تورم ها بود که پول خرید خانه را در یک منطقه به پول رهن خانه در همان منطقه تبدیل کرد. این تورم بسیار بی رحمتر از آن چیزی است که شما می توانید تصور آن را داشته باشید. به طور مثال اگر در سال 1397 می توانستید با 800 میلیون تومان در یک منطقه مرکزی تهران و با متری 10 میلیون تومان خانه ای 80 متری تهیه کنید تورم مسکن 1400 باعث شد تا در همان منطقه قیمت رهن آپارتمانی حتی با متراژ کمتر از 80 متر به بیش از هشتصد میلیون تومان برسد.

این فاجعه ای بزرگ برای اجاره نشینان بود. موضوع دیگر رخنه کردن این تفکر در بین بسیاری از مالکان خانه ها است که صلاح نیست یک خانه به مدت طولانی در اجاره یک فرد باشد. این موضوع باعث شده تا بساری از اجاره نشین ها هر سال یا هر دو سال مجبور به تغییر محل سکونت خود شده و در این مسیر ، با از بین رفتن اسباب منزل و مشکلات بسیار دیگری مواجه هستند. اگر هنوز تفکر اجاره نشینی و خوش نشینی را در ذهن خود دارید باید بدانید که عمر این تفکر دیگر به سر آمده و شما باید فکری به حال آینده خود و خانواده خود بکنید.

در کدام منطقه تهران خانه بخریم؟

مناطق 22 گانه تهران این فرصت را به شما خواهد داد که با بودجه های متفاوت ، بتوانید در تهران خانه دار شوید. برخی از این مناطق جزو لوکس ترین و گرانترین مناطق ایران از نظر قیمت مسکن هستند و برخی دیگر از این مناطق با اختلافی بسیار زیاد ، جزو مناطق ارزان تهران هستند. این شرایط کمک بزرگی به شما خواهد کرد که بتوانید در تهران مسکن و خانه مناسب خود را یافته و از مزایای صاحب خانه شدن ، بهره مند باشید. عمدتا هر چه از شمال تهران به سمت جنوب تهران حرکت کنید قیمت خانه و مسکن ارزانتر شده و با بودجه ای واحد می توان در جنوب تهران صاحب خانه ای بزرگتر شد.

در وبسایت کوچه گرد چندین محله تهران معرفی شده است که برای خرید اولی ها مناسبتر است و جزو محله هایی است که از نظر قیمت خانه و مسکن در رتبه هایی بالاتر قرار دارد. شما با یافتن این محله ها و مناطق می توانید با بودجه هایی بسیار پایینتر از رنج متوسط تهران صاحب خانه شوید. به خصوص که این محله ها در میان مناطق مختلف پراکنده شده اند و شما با هر موقعیت شغلی در غرب ، جنوب و یا شرق تهران می توانید از قیمت پایینتر این محله ها استفاده کنید. محله های مناسب برای خرید اولی ها را باید بیشتر مناطق 15 الی 21 بیابید. در این مناطق محله هایی وجود دارد که دارای قیمت هایی پایینتر از حد متوسط تهران هستند. این شرایط به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید با قیمت هایی بسیار پایین ملک مورد نظر خود را یافته و اقدام به خرید خانه کنید. شاید برای شما جالب باشد بدانید که در برخی از این محله ها خانه هایی را می توانید بیابید که از قیمت خانه در حومه تهران نیز گاهی پایینتر است. بنابراین اگر جزو خرید اولی ها هستید ، در این مناطق به دنبال محله های ارزانتر باشید.

شرایط وام مسکن در تهران

شرایط وام مسکن در تهران در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. به خصوص درباره خرید اولی ها شرایط وام مسکن بسیار رشد داشته و می تواند کمک بزرگی را به شما در جهت خرید خانه در تهران داشته باشد. شما با درخواست وام مسکن خرید اولی و با بودجه پس انداز کرده از سالیان اخیر خود در قالب طلا و دیگر موارد خواهید توانست به خرید خود دسترسی داشته باشید. شرایط وام مسکن البته با مشکلاتی همراه است که بزرگترین این مشکلات می تواند ، یافتن ضامن برای خرید خانه باشد. تهیه ضمانت برای وام مسکن برای بسیاری دشوار است ، چرا که در شرایط این ضمانت نامه مواردی چون ضمانت کارمند رسمی اداره جات دولتی شرایط را برای یافتن ضامن دشوار کرده است. اما اگر در اطرافیان خود کسی را دارید که بتواند این شرایط را فراهم کند. اما شاید نتوانید از پس این ضمانت برآیید. باز هم مشکلی نیست ، چرا که می توان از وام های بانک های خصوصی استفاده کرد. البته درباره وام های بانک های خصوصی باید توجه داشته باشید که مبلغ کارمزد و اقساط این وام ها بسیار بیش از مبلغ وام مسکن است. به خصوص که معمولا مدت بازپرداخت این وامها نیز کوتاه مدت خواهد بود.

خانه نوساز یا چند سال ساخت

برای خرید خانه در تهران یکی از چالش ها و انتخاب های پیش رو انتخاب خانه های نوساز و چند سال ساخت است. خرید هر کدام از این نوع از خانه ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. قیمت خانه های نوساز معمولا بسیار گرانتر و حتی ممکن است تا نزدیک به 40 درصد از یک آپارتمان 10 سال ساخت گرانتر باشد. اگر می خواهید خانه ای در تهران داشته باشید و بودجه شما از حد انتظار پایینتر است ، باید به خرید خانه ای با عمر بیشتر اکتفا کنید. اما یادتان باشد که شما می توانید در آینده اقدام به تبدیل به احسن کردن خانه خود کنید اما در صورت نخریدن خانه ، سرنوشت خانه به دوشی در انتظار شما است. بنابراین حتی در صورت عدم توانایی در خرید خانه نوساز ، خانه خود را از میان فایل های چند سال ساخت انتخاب کرده تا از تورم عقب نمانید.

نقش پس انداز مسکن در زندگی شما

نقش پس انداز مسکن در زندگی شما بسیار موثر است. پس انداز مسکن به دو صورت در زندگی شما وجود دارد. نوع اول پس انداز مسکن آن است که شما به طور ماهیانه اقدام به کنار گذاشتن مقداری از پس انداز خود کنید. این کار البته می تواند با خرید اقلامی مانند طلا و مسکوکات نیز باشد. چرا که خرید این مسکوکات می تواند ارزش پس انداز شما را در طول زمان حفظ کند. البته نوعی دیگر از پس انداز وجود دارد که می توان از آن تحت نام پس انداز منفی یاد کرد. این نوع از پس انداز در نقش وام ظاهر می شود. هنگامی که شما اقدام به گرفتن وام کرده و خانه ای را می خرید ، مبلغ پس انداز ماهیانه خود را در قالب اقساط به بانک پرداخت می کنید. حسن این نوع از پس انداز آن است که شما خانه خود را خریده و با آرامش زندگی خود را در آن سپری خواهید کرد.

چطور در تهران خانه بخریم؟

حال زمان نتیجه گیری درباره این سوال مهم است که چگونه در تهران خانه بخریم ؟ و حال شما باید به سوالات متعددی در این باره پاسخ دهید. همیشه یادتان باشد که اگر قصد خرید خانه را دارید تفکراتی مانند اجاره نشینی و خوش نشینی ، تهران برای خرید خانه گران است و من نمی توانم در تهران خانه بخرم را از خود دور کنید و بدانید که این تفکرات روزی آسیب های بسیار بزرگی را به زندگی شما خواهد زد. سریع فایل های خرید مسکن در تهران را یافته و خانه ای در هر کجای شهر یافته و پس انداز و زور و همت خود را جمع کنید. اگر در هر جای تهران خانه ای بخرید ، بعدها خواهید توانست آن را تبدیل به احسن کنید ، اما اگر خانه ای نخرید ، هر روز فرصت هایتان کمتر از گذشته خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
شکار کل و قوچ در میدان حر
مراکز تزریق واکسن کرونا در بلوار ابوذر و منطقه ۱۴ تهران

پست های مرتبط

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • گفتید که چگونه تو تهران خونه بخریم. اما پولشو از کجا بیاریم. واقعا دیگه با ۵۰۰ میلیون تومان دیگه تو هیچ کجای تهران نمی شه خونه خرید.

    پاسخ
  • تو بعضی محله های منطقه ۱۸ و منطقه ۱۷ تهران میشه با ۵۰۰ میلیون خانه خرید. اما باید حتما مقداری هم وام مسکن رو بودجه تون بزارید

    پاسخ
  • درود ، سپاس از مقاله تون
    تلخ بود اما شوربختانه واقعیت جامعه رو به تصویر کشیدین .تورم سال های 91، 96 ،99 را خود من تجربه کردم اما ماقبل رو نمیدونم. داشتن پول نقد به صورت ریال اشتباه محض هست.بهترین کار خرید خانه هست یا در صورت نداشتن قدرت خرید خانه ، پولی اگر کسی دارد به سکه تبدیل کند وگرنه با این وضع اقتصاد که مسوولان خوابشان برده، اندک پس انداز مردم هم از بین می رود.
    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل