1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. سرای محله زیر نظر کجاست؟
سرای محله

سرای محله زیر نظر کجاست؟

سرای محلات شهر تهران جزئی از نهاد مدیریت محله شهر تهران است. در سال ۱۳۹۳ در شهرداری تهران آیین نامه ای تدوین شد تا در هر محله به منطور جلب مشارکت های مردمی، نهاد مدیریت محله در محلات شهر تهران تشکیل گردد. ساختار اجتماعی مدیریت محله از هیئت امنای محلات شکل گرفت. این هیئت امنا ، از جمع شورایاران محله به همراه اعضایی از نهادهای محلی تشکیل شد. این اعضا به جز شورایاران محلات ، نماینده شهرداری ناحیه، نماینده آموزش و پرورش، نماینده بسیج ، نماینده هیئات مذهبی، نماینده امور مساجد و نماینده سمن های محله هستند که در جمع هیئت امنای یک محله را شکل می دهند.

اهداف تشکیل مدیریت محله

۱_ افزایش مشارکت مردمی در اداره امور شهر از طریق بکارگیری توانمند یها و ظرفیت های مادی و معنوی آنان و استفاده مناسب از امکانات محلی

2-ایجاد یک رکن اجرایی در سطح محله متناسب با رکن مشورتی و نظارتی شورایاری

3-افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنین

4- تطابق هر چه بیشتر تصمیمات ،برنامه ها و فعالیت های شهرداری با خواسته ها و مطالبات اصلی و مهم مردم

5-تلاش در حهت احیاء و برجسته سازی هویت و جایگاه محله ای

6-افزایش همکاری مشترک شهروندان و شهرداری در انجام فعالیت های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و رفاهی

مدیر محله کیست؟
هیئت امنای محلات یا همان نهاد مدیریت محله در اولین جلسه خود شخصی را به عنوان مدیر محله برای دوسال انتخاب می کند تا هدایت امور مربوط به مدیریت محله را عهده دار شود. مدیر محله رکن اجرایی مدیریت محله است.

سرای محله کجا است؟

سرای محلات ساختمانی است که نهاد مدیریت محله یا به طور مشخص مدیر محله در آن مستقر شده تا امور محوله را انجام دهد.
سرای محلات زیر نظر کجا است؟
سرای محلات جزئی از نهاد مدیریت محله است که زیر نظر نهاد شورایاری و هیئت امنای محلات اداره می شود. مدیر محله موظف است مصوبات هیئت امنای محلات را به مرحله اجرا درآورد.
نظارت بر سرای محلات نیز توسط هیئت امنای محلات و شهرداری تهران بوده که نظارت مالی آن بر عهده شهرداری و نظارت اجرایی بر عهده هئیت امنای محله است.

ستاد راهبری مدیریت محله

به منظور اجرای مفاد این دستورالعمل ،نظارت بهینه و بررسی امکان سنجی و بهینه سازی اجرای طرح و همچنین تهیه ضوابط اجرایی لازم ،ستادی به عنوان ستاد راهبری به ریاست شهردار تهران یا نماینده تام الاختیار معرفی شده ایشان ،معاونین امور مناطق ،فرهنگی و اجتماعی ،خدمات شهری ،تحقیقات وبرنامه ریزی توسعه شهری مالی و اداری شهرداری تهران یا نمایندگان تام الاختیار معرفی شده آنها و نمایندگان کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و زیست شهری و ستاد هماهنگی شورایاریها تشکیل خواهد شد معاون امور مناطق نایب رئیس این شوراو معاون اجتماعی فرهنگی دبیر ستاد است.
برنامه های سرای محلات
سرای محلات بیشتر فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی را در چارچوب فعالیت های خود دارد. فعالیت سرای محلات با هدف افزایش مشارکت اجتماعی بر بستر برنامه هایی تدوین شده تا بستر مشارکت اجتماعی و مشارکت مدنی را در سطح محلات شهر تهران تقویت کند.

4.6/5 - (5 امتیاز)
چرا بهتر است در وبسایت تبلیغ کنیم؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل