1. صفحه اصلی
  2. محله های تهران
  3. شهرک شهید محلاتی تهران بررسی قیمت آپارتمان
شهرک شهید محلاتی

شهرک شهید محلاتی تهران بررسی قیمت آپارتمان

شهرک شهید محلاتی تهران یکی از محله های منطقه ۱ تهران است. شهرک شهید محلاتی تهران در دامنه های شرقی کوه های دارآباد و غرب سوهانک قرار دارد. بسیاری این شهرک را با نام شهرک شهید محلاتی مینی سیتی می شناسند. این محله به دلیل قرار داشتن در کوهپایه های البرز ، آب و هوای بسیار خوبی داشته و دارای امکانات طبیعت‌گردی بسیار زیادی است. قیمت آپارتمان در شهرک شهید محلاتی به دلیل قرار داشتن این محله در مناطق شمال تهران بسیار گرانتر از سطح متوسط قیمت خانه در تهران است. همچنین این شهرک تقاضای بسیار زیادی را برای خرید و فروش آپارتمان در شهرک شهید محلاتی به خود اختصاص داده است.

شهرک شهید محلاتی کجاست؟

شهرک شهید محلاتی یکی از محله های مجاور محله مینی سیتی است. شهرک شهید محلاتی در بین محله های سرشناس تهران قرار دارد. این شهرک از غرب با مناطق دارآباد ، شهرک نفت و اراج ، از جنوب با ازگل و مینی سیتی ، از شرق با سوهانک و از سمت شمال با رشته کوه های البرز مجاورت دارد. این موقعیت باعث شده است تا شهرک شهید محلاتی خود نیز به مانند بسیاری از محله های مشهور ، شهرت بسیار خوبی را در بین محله های تهران کسب کند. شهرک شهید محلاتی در شمال بزرگراه ارتش و پس از محله شهرک نفت قرار داشته و جزو آخرین محله های شمال شرق تهران است و پس از این شهرک تنها محله سوهانک قرار دارد. به همین دلیل دسترسی این شهرک به جاده لشگرک و منطقه لواسانات بسیار خوب است.

تاریخچه شهرک شهید محلاتی

تاریخچه شهرک شهید محلاتی به زمان سکونت بهائیان در این منطقه باز می گردد. گر چه باید گفت که این شهرک تاریخی بسیار بیش از اینها دارد. وجود قنات ها و چشمه ها در این منطقه نشان می دهد از سال های بسیار دور ، شهرک شهید محلاتی و مناطق مجاور این منطقه دارای سکونت قابل ملاحظه ای بوده است ، به خصوص که این منطقه در مجاورت رودخانه ناصرآباد قرار دارد.

تاریخچه این منطقه پیوستگی بسیاری را با تاریخ مناطقی مانند دارآباد ، اراج ، لارک ، ازگل و سوهانک داشته و اما اگر امروز ما در باره تاریخچه آن ، از سکونت بهائیان آغاز می کنیم به دلیل این است که ما درباره تنها یک شهرک به نام شهرک شهید محلاتی سخن می گوییم. در دین بهائیت توصیه ای وجود دارد که پیروان این دین می بایست در هر شهری ، ساختمان و یا منطقه ای را به مشرق الاذکار به معنای محلی برای عبادت و ذکر گفتن کنند.

بهاییانی که در تهران نیز این منطقه را برای این امر انتخاب کردند و آن را تبدیل به مشرق الاذکار نمودند. گفته می شود ، ترور نافرجام ناصرالدین شاه در تاریخ نیز مربوط به همین بهائیان بوده است و به دلیل نزدیکی این منطقه به کاخ نیاوران ، آنها توانستند تا توطئه خود را علیه ناصرالدین شاه در کنار این کاخ عملی کنند. این منطقه در دست بهائیان بود تا زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. پس از انقلاب اسلامی ایران ، این اراضی از بهائیان گرفته شده و تحت نظارت بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

پس از چند سال ، با دستور امام خمینی این منطقه به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. سپاه نیز این منطقه را قطعه بندی نموده و در اختیار اعضای خود قرار داد. ساخت و سازها در دهه شصت در این منطقه آغاز شده و در دهه هفتاد اوج گرفت تا شهرکی جدید در این منطقه به نام شهرک شهید محلاتی ایجاد شد. شهرک شهید محلاتی را بیشتر خانه هایی ویلایی تشکیل می داد و تمامی این خانه ها ، خانه هایی ویلایی در یک طبقه و یا در نهایت در دو طبقه ساخته شدند.

تا سال ها بافت شهرسازی اسن شهرک به همین شکل باقی ماند و مجوز ساخت آپارتمان در این منطقه به مالکین داده نمی شد. در اوایل دهه نود این رویه تغییر کرد و مجوزهای تراکم ساختمانی برای پنج طبقه مسکونی در آن صادر شد. پس از آن بود که شهرک شهید محلاتی با پدیده آپارتمان نشینی مواجه شد و تا کنون نیز این روند ادامه داشته و بسیاری از خانه های ویلایی قدیمی آن تبدیل به آپارتمان شدند.

بافت انسانی شهرک شهید محلاتی
تا اواسط دهه نود به دلیل اینکه شهرک شهید محلاتی از طرف سپاه به اعضای خود واگذار شده بود و هیچ آپارتمان سازی دیگری در آن اتفاق نیفتاده بود ، بافت انسانی این شهرک تماما سپاهی نشین بود. به خصوص در فاز یک و دو شهرک ، این موضوع تا نزدیک به صد در صد اهالی آن صدق می کند و تنها در فاز سه به بعد بافت انسانی آن به سمت بافت غیر سپاهی تغییر می کرد. از دهه نود و با آغاز آپارتمان سازی ها در این منطقه اما رویه رو به تغییراتی گذاشته و اشخاص دیگری غیر از اعضای سپاه پاسداران نیز در حال ورود به این منطقه هستند. البته باید گفت هنوز هم درصد بسیار زیادی از ساکنین این منطقه را افراد وابسته به سپاه پاسداران تشکیل می دهند.

دسترسی شهرک شهید محلاتی

شهرک شهید محلاتی به دلیل استقرار در ضلع شمالی بزرگراه ارتش و نزدیک بودن به بزرگراه امام علی دارای دسترسی های بسیار خوبی است. برای رفتن به شهرک شهید محلاتی با خودرو شخصی می توانید از بزرگراه های امام علی و بزرگراه صیاد شیرازی وارد بزرگراه ارتش شده و خود را به شهرک شهید محلاتی برسانید.

حمل و نقل عمومی
وضعیت حمل و نقل عمومی در این شهرک به دلیل وجود دو پایانه اتوبوسرانی ، شهرک شهید محلاتی – پایانه علم و صنعت شمالی و شهرک شهید محلاتی – پایانه میدان رسالت و وجود ایستگاه های اتوبوس کنگان یکم و پارک کنگان، شهرک البرز و لاوان شرایط مناسبی را دارد و همچنین پایانه تاکسیرانی شهرک شهید محلاتی برای بسیاری از مناطق مهم شمال شرق تهران خطوط تاکسیرانی داشته و دارای شرایط نسبتا خوبی است.

مترو شهرک شهید محلاتی
نزدیکترین ایستگاه مترو به شهرک شهید محلاتی ، ایستگاه مترو قائم در خط 2 مترو تهران است. ایستگاه مترو قائم آخرین ایستگاه مترو خط 2 تهران است و به همین دلیل این شهرک از نظر وجود ایستگاه مترو ، شرایط مناسبی را دارد.

امکانات شهرک شهید محلاتی

شهرک شهید محلاتی به دلیل قرار داشتن در موقعیت مناسب دارای امکانات بسیار خوبی است و همچنین می تواند از امکانات بسیاری از محله های مجاور خود مانند نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، ازگل و اراج نهایت استفاده را داشته باشد. همچنین این شهرک در مجاورت بزرگراه ارتش قرار داشته و دسترسی بسیار خوبی را به روستاهای گردشگری اطراف تهران در منطقه لواسانات تهران دارد. این روستاها عبارتند از روستای آهار ، روستای فشم ، روستای میگون و حتی دسترسی این منطقه به مناطقی مانند شمشک و دیزین نیز از طرف تهران مطلوب است. همچنین در داخل محله پارک کنگان و پارک مهرگان از موقعیت های طبیعت گردی این محله هستند. در دو سوی این منطقه بام سوهانک و باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرار دارد. بازار میوه و تره بار شهرک شهید محلاتی از دیگر امکاناتی است که نقش خوبی را در تهیه مایحتاج روزانه اهالی شهرک دارد. مجموعه ورزشی الزهرا با امکانات بسیار خوب خود در زمینه باشگاه های بدنسازی ، ایروبیک ، والیبال ، بسکتبال ، یوگا ، پیلاتس ، بدمینتون و بسیاری دیگر از رشته های ورزشی محیطی بسیار خوب را برای تفریح و ورزش در این محله ایجاد کرده است.

قیمت آپارتمان در شهرک شهید محلاتی

قیمت آپارتمان در شهرک شهید محلاتی از سطح متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است. این سطح قیمتی در قیمت خانه و آپارتمان به چند دلیل بازمی گردد.
شهرک شهید محلاتی از جمله محله های منطقه 1 تهران است. وجود این شهرک در منطقه 1 تهران این اجازه را به هر محله ای می دهد تا در کورس رقابت بین محله های دیگر از نظر قیمت خانه و آپارتمان در موقعیت بهتری قرار گیرد.

شهرک شهید محلاتی در مجاورت محله های گران قیمت تهران قرار دارد. محله هایی مانند نیاوران ، آجودانیه ، اراج ، فرمانیه ، ازگل ، پاسداران ، اختیاریه و منظریه بر روی قیمت آپارتمان در این محدوده تاثیر غیر مستقیم داشته و قیمت آپارتمان را در این محدوده بالا برده است.
دسترسی به مراکز خرید، از دیگر مزایای شهرک شهید محلاتی است. این شهرک فاصله چندانی با مجتمع تجاری عرش آجودانیه و یا مراکز خرید فرمانیه نداشته و مرکز خرید سن سون ، پاساژ نخل ، پاساژ زیتون و پاساژ مروارید از مراکز خرید شهرک هستند و این موضوع نیز بر روی قیمت آپارتمان در هر محله ای تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

شهرک شهید محلاتی دسترسی مناسبی را به حمل و نقل عمومی و مترو دارد و این مورد نیز از مزایای زندگی در شهرک شهید محلاتی است.
وجود امنیت ساکنین نیز از مزایای زندگی در شهرک شهید محلاتی است. به دلیل بافت سپاهی نشین ، این شهرک دارای رتبه های خوبی در امنیت است و در این منطقه ما کمتر شاهد آسیب های اجتماعی خاص و سرقت بوده و این منطقه را می توان جزو مناطق امن تهران برای زندگی نام برد.
تمامی این موارد باعث شده است تا قیمت زمین و آپارتمان در این شهرک رشد چشمگیری را داشته باشد. فاز 3 شهرک شهید محلاتی نیز به خصوص از نقاط بسیار خوب و پر تقاضا برای خرید و فروش خانه و آپارتمان است. قیمت خانه و آپارتمان در فاز 3 شهرک شهید محلاتی از گذشته نیز هم سان فاز 1 و فاز 2 این شهرک است.

2.3/5 - (3 امتیاز)
امامزاده قاسم تهران ، محله ای اصیل و زیبا
میدان هروی تهران بررسی امکانات و قیمت خانه در محله هروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل