1. صفحه اصلی
  2. اخبار و رویدادها
  3. قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران ، فاجعه قرن
قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران

قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران ، فاجعه قرن

قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران و قتل رومینا اشرفی در گیلان دو روی یک سکه هستند‌ که این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران را باید فاجعه قرن دانست. قتل که ابعاد روانشناختی و اجتماعی آن بسیار پیجیده و هولناک است. هولناک تر از خود قتل ، هویت قاتلین و نحوه اجرای قتل و اظهار نظر پدر بابک خرمدین مبنی بر رسیدن به آرامش ، پس از قتل بابک خرمدین است.

از منظر اجتماعی شاید در یک قرن تنها یک بار ما شاهد قتل فرزندی به دست پدر و مادر و از همه هولناک تر ، مثله کردن جسد و انداختن تکه های بدن فرزند در سطل زباله باشیم. چنین موضوعی را نمی توان با قتل های عمومی هم طراز انگاشت. به هیچ عنوان قتل های معمولی و حتی فجیع ترین قتل های رخ داده حتی در کل جهان با چنین فاجعه ای قابل مقایسه نیستند.

اگر نگاهی به وضعیت عمومی جامعه داشته باشیم در همین یکسال ما شاهد دو فرزند کشی فجیع در کشور بوده ایم. قتل رومینا اشرفی در گیلان و قتل بابک خرمدین در اکباتان تهران دو قتلی بودند که کل جامعه را در بهت و حیرت فروبردند. این قتلها شباهت هایی بسیار با هم دارند و این موضوع نشان می دهد در زیر پوست شهر اتفاقاتی فجیع در حال رخ دادن است.

هر دوی این قتل ها توسط والدین انجام شده است و هر دوی این قتل ها به فجیع ترین شکل در نوع قتل ها با داس و چاقو همراه بوده است. در هر دوی این فرزند کشی ها نیز آنچه بسیار جالب توجه بوده این است که والدین این دو مقتول ، انگیزه قتل خود را موضوعات ناموسی مطرح کرده اند. گر چه قتل رومینا اشرفی در گیلان از منظر فرزند کشی و قتلی ناموسی با قتل بابک خرمدین در تهران شباهت داشت اما قتل بابک خرمدین در تهران ابعاد بسیار پیچیده تری را در خود نهفته دارد.

قتل بابک خرمدین با همکاری کامل پدر و مادر و با فجیع ترین شکل ممکن و انداختن تکه های بدن مقتول در سطل زباله و با برنامه ریزی کامل اتفاق افتاد. آیا اگر چنین موردی اتفاق نمی افتاد شما هیچ وقت چنین قتل هولناکی در تصورتان می گنجید؟

بی شک قتل بابک خرمدین در تهران را باید فاجعه قرن برای جامعه دانست‌. حتما در یکصد سال گذشته چنین فاجعه ای رخ نداده است، اما اگر ما نتوانیم جامعه را به مسیر درست آن هدایت کنیم ، هیچ اطمینانی وجود نخواهد داشت که چنین مواردی در سال ها و حتی روزهای بعد رخ ندهد. آیا ماجرای بابک خرمدین می تواند سرمنشاء قتل هایی مشابه آنچه در اکباتان روی داد شود؟

امتیاز شما به این مطلب
ماجرای بذل و بخشش زمین پنج هکتاری به خیریه امام رضا
بیانیه جمعی از شورایاران شهر تهران در مورد لیست ائتلاف شورایاران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست