1. صفحه اصلی
  2. محله های تهران
  3. محله صاحب الزمان
محله صاحب الزمان

محله صاحب الزمان

محله شهرک صاحب الزمان یکی از محلات منطقه 18 تهران است. محله شهرک صاحب الزمان بین دو محله معروف یافت آباد و شهرک ولیعصر قرار گرفته است. محله شهرک صاحب الزمان از شمال با بلوار معلم ، از جنوب با خیابان حسینی ، از غرب با بلوار الغدیر و از شرق با خیابان شهدای دانش آموز محدود شده است. محله شهرک صاحب الزمان با محلات یافت آباد ، محله شادآباد ، محله شهرک ولیعصر ، محله شهرک امام خمینی و محله شهید رجایی مجاورت دارد.

تاریخچه محله صاحب الزمان

بخش هایی از محله صالحب الزمان در گذشته جزو اراضی یافت آباد و بخش هایی دیگر از این محله جزو اراضی قلعه اسماعیل آباد و یا اسماعیل آباد قدیم بود. محله صاحب الزمان در گذشته بیشتر اراضی کشاورزی یافت آباد بود که در دهه 40 با ورود مهاجرین به این منطقه قطعه بندی اراضی محله صاحب الزمان آغاز شد. خانواده زندیه های یافت آبادی بیشترین مالکین این زمین ها بودند. در دهه 50 و 60 روند مهاجرت به این محله رشد چشمگیری داشت و باعث افزایش روند ساخت و ساز و خرد شدن اراضی این محله شد ، به نحوی که در عرض چند سال محله ای جدید با هویتی مستقل شکل گرفت. این محله را امروز با نام محله طهرانیه نیز می شناسند.

دسترسی محله صاحب الزمان منطقه 18

محله شهرک صاحب الزمان دسترسی بسیار خوبی به شریان های جنوب تهران دارد. بلوار الغدیر و بلوار معلم دسترسی این محله را به معابر بزرگی مانند اتوبان آزادگان ، بزرگراه آیت الله سعیدی و بزرگراه احمد متوسلیان ( بزرگراه فتح ) برقرار می کند.

دسترسی به مترو

نزدیکترین ایستگاه مترو به محله صاحب الزمان ایستگاه مترو نعمت آباد است که دسترسی به این ایستگاه از طریق بلوار معلم و بزرگراه آیت الله سعیدی و یا از سمت اتوبان آزادگان و بزرگراه آیت الله سعیدی برقرار می گردد.

امکانات محله شهرک صاحب الزمان

محله شهرک صاحب الزمان از نظر امکانات دارای وضعیت مطلوبی است. سرانه فضای سبز این محله با وجود بوستان های بزرگ آن وضعیت خوبی داشته و با وجود دسترسی مناسب ، این محله برای دسترسی به امکانات محلات مجاور نیز شرایط مطلوبی دارد.

اماکن فرهنگی شهرک صاحب الزمان

شهر کتاب
سرای محله صاحب الزمان (عج)
کتابخانه قائم
مساجد شهرک صاحب الزمان
مسجد امام حسین (ع)
مسجد قائم (عج)
مسجد امیرالمؤنین (ع)
مسجد صاحب ‌الزمان (عج)
مسجد ابوالفضل
مسجد موسی ‌ابن جعفر (ع)
مسجد مسلم ‌ابن عقیل
حسینیه حضرت رقیه (س)
بوستانهای محله صاحب الزمان

پارک قائم

پارک قائم یکی از بزرگترین بوستان های شهر تهران است. پارک قائم در محله شهرک صاحب الزمان قرار داشته و وجود این بوستان بزرگ ، سرانه فضای سبز محله شهرک صاحب الزمان را به مقدار زیادی ارتقا داده است.

بوستان شهدای یافت آباد

بوستان شهدای یافت آباد بعد از پارک قائم بزرگترین بوستان محله شهرک صاحب الزمان است. بوستان شهدای یافت آباد در میدان الغدیر یافت آباد قرار دارد.

بوستان دهخدا

بوستان دهخدا در شهرک مسلمین قرار داشته و از بوستان های بزرگ محله صاحب الزمان است.
مراکز خدماتی محله شهرک صاحب الزمان
مرکز تعویض پلاک خودرو الغدیر
مرکز معاینه فنی خودرو الغدیر
اماکن معروف محله شهرک صاحب الزمان
بلوار الغدیر
بلوار معلم
بلوار بهار
خیابان شهید مرتضی زندیه
خیابان قائم
خیابان فاخری
خیابان ذوالفقار

3/5 - (2 امتیاز)
محله صادقیه
محله شهرک نفت تهران ، سیمون بولیوار معرفی کامل محله و امکانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل