1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. مرگ درختان چنار بلوار کشاورز
بلوار کشاورز

مرگ درختان چنار بلوار کشاورز

گزارش اختصاصی کوچه گرد از خشک کردن چنارها در بلوار کشاورز. چند سالی است که‌ رسمی در صاحبان املاک نبش بلوارها و خیابان های شهر تهران به وجود آمده است که‌ درختان تنومند و سر به فلک کشیده روبروی املاک خود را قبل از درخواست جواز می خشکانند ، تا به قول خود در زمان ساخت و ساز از شر این درختان آسوده باشند. سموم و مواد شیمیایی که به پای این درختان ریخته می شود ، آن ها را رو به نابودی کشانده و با خشک شدن این درختان حال زمان ساخت و ساز فرا می رسد. اینبار نوبت درختان چنار بلوار کشاورز رسیده است.
درختان چنار بلوار کشاورز در نزدیکی هتل اسپیناس تهران در حال خشک شدن هستند. درختان قبل از آن ها و درختان بعد از این چند درخت سالم و سرزنده هستند. تنها ردیفی چند از چنارهای یادگار بلوار الیزابت قدیم هستند که اتفاقا روبروی ملکی قدیمی و ساخته نشده قرار دارند و همین چند چنار در حال خشک شدن هستند.
یک سناریو می گوید که آن ها بر اثر آفات طبیعی در حال مرگ هستند که با توجه به سالم بودن درختان قبل و بعد از ملک فوق این سناریو منتفی است. سناریوی دیگر می گوید ، به مانند اتفاقات مشابه ، این چنارها نیز قربانی نقشه ای ناگوار شده اند. که باید بمیرند و برای برجهای بی هویت تهران جدید جای باز کنند. شاید پاساژ و مگامالی و شاید کلینیکی و هتلی دیگر سبز خواهد شد تا درختان زیبای این بلوار قدیمی را از میان بردارد.

امتیاز شما به این مطلب
روستاهای گردشگری اطراف تهران
تهران ، شهر یا روستا

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دقیقا الان شهرداری بریده و کنده ها رو با تیشه با خاک یکسان کرده کاسبی چوب شهرداری هم یک طرف قضیه ارزش میلیاردی این هفت چنار قطور

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست