1. صفحه اصلی
  2. اخبار و رویدادها
  3. پارک چیتگر در آتش
آتش در پارک چیتگر

پارک چیتگر در آتش

پارک چیتگر که روزگاری یکی از بهترین پارک های تهران بود دیگر رمقی برای زنده ماندن ندارد‌. در هر سوی پارک چیتگر درختان سوخته و آفت زده و قطع شده نشان از وضعیت وخیم پارک می دهد. همه نوع از بی مهری نسبت به درختان را در پارک چیتگر می توان دید. از کم آبی و آفت زدگی و سوزاندن درختان و حذف درختان بدون جایگزینی و حراست نامناسب پارک چیتگر همه از مواردی هستند که تیشه به ریشه پارک چیتگر زده اند. 

   

 سال نود و هفت بود که گزارشاتی از وضعیت نامناسب پارک چیتگر و تنش شدید آبی پارک در رسانه ها منتشر شد. مشخص شد شرکت آب منطقه ای تهران به دلیل بدهی شهرداری آب را بر درختان بسته است.  شورای شهر تهران به این موضوع ورود کرد و با پی گیری چند ماهه توانست مشکل بدهی مالی را رفع کند تا آب چیتگر وصل شود. در همان زمان شایعاتی نیز مطرح شد که پارک چیتگر به دلیل برج سازی در حال نابودی است که البته صحت نداشت و اما پارک چیتگر خشک می شود ، چرا که متولی ندارد. حتی شورای شهر تهران مصوب کرد هیچ خودروی شخصی حق ورود به محوطه پارک چیتگر را ندارد. 

پس از اتصال آب پارک چیتگر امیدهای بسیاری به زندگی دوباره درختان چیتگر بازگشت. اما وضع نابهنجار امروز پارک نشان داد ، مشکل  درختان چیتگر تنها اتصال آب نیست. پارک چیتگر نیازمند توجه و عزم مدیریتی جدی در نحوه مدیریت و ترمیم زخم‌های آن است. 

  

پارک چیتگر امروز در وضعیتی است که درختانش در امنیت نیستند. از طرفی تنش های طولانی مدت آبی و  آفات مختلف ، پوست و ریشه درختان را خشکانده  و از سویی دیگر عدم نظارت کافی بر پارک چیتگر موجب شده است که هر فردی اعم از گردشگر یا رهگذر بتواند درختان چیتگر را در آتش تفریح خود سوزانده و این ثروت ملی را به یغما ببرد. 

 

پارک چیتگر نماد بی توجهی ما به یک ثروت بزرگ ملی به نام درخت است.

امتیاز شما به این مطلب
ورود پنجاه و هفت مدیر شهرداری تهران به انتخابات دور ششم شورای شهر تهران
کوچه گرد و انتخابات شورای شهر تهران 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست