1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. چرا بهتر است در وبسایت تبلیغ کنیم؟
تبلیغ در سایت

چرا بهتر است در وبسایت تبلیغ کنیم؟

پس از گسترش اپلیکیشن هایی مانند تلگرام و اینستاگرام بسیاری از کاربران و فعالین اقتصادی کوشش کردند تا از این ابزار جهت تبلیغ محصولات و کسب و کار خود استفاده کنند. باید بدانیم که این اپلیکیشن ها در مقابل تبلیغ در وبسایت دارای محاسن و معایبی هستند که بسیاری از فعالین اقتصادی توجهی به آنها ندارند. در این نوشته به مقایسه این ابزارها می پردازیم.
1- ایجاد کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام برای کاربران بسیار ارزان است و به همین دلیل بسیاری از فعالین اقتصادی کوشش کرده اند از این ارزانی استفاده کنند.در سویی دیگر تبلیغ در وبسایت و ایجاد یک وبسایت هزینه زیادی را در پی خواهد داشت.
2- هر فردی می تواند با هر سواد رسانه ای یا فنی صفحه یا کانالی برای خود یا برای مصارف تبلیغی ایجاد کند، در حالی که ایجاد یک وبسایت این گونه نخواهد بود و محتاج دانش فنی پیچیده ای است که حاصل سال ها تجربه اجتماعی، اقتصادی و فنی است و به همین دلیل معمولا یک تیم بزرگ از طراحان در کنار تیم های اجتماعی و اقتصادی کار می کندد تا یک وبسایت طراحی شده و در اختیار مخاطبین قرار گیرد.
3- هیچ ارزانی بی حکمت نیست. تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام هیچ گاه دارای اعتبار تبلیغات در وبسایت ها را نخواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها از فضای تلگرام و اینستاگرام تنها برای تکمیل فضای تبلیغاتی خود استفاده کرده و هیچ گاه بنیان تبلیغات خود را بر روی فضای اینستاگرام یا تلگرام قرار نخواهند داد.
4- تبلیغات تلگرام و اینستاگرام به طور معمول محصور در یک جغرافیای اجتماعی یا اقتصادی خاصی است. به طور مثال وقتی صحبت از کانال محلی می شود مخاطبین کانال از همان جغرافیای خاص هستند و به همین دلیل این نوع از تبلیغات در فضای دیگر قابل ردیابی نیست. در حالی که، تبلیغات در وبسایت ها هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد و به همین دلیل است، کسانی که به دنبال تبلیغ محصولات و کسب و کار خود در ابعاد کل شهر تهران یا حتی کل کشور هستند حتما تبلیغات خود را به وبسایت ها خواهند سپرد.
5- تبلیغات کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام محدود به فالوئرها یا اعضای کانال است اما همانطور که گفتیم تبلیغات وبسایت هیچ محدودیتی نسبت به اعضای صفحه و کانال ها ندارد و از کل کشور قابل ردیابی است.
6- یکی از آخرین نکاتی که می توان در مورد تبلیغات در وبسایت ها داشت فضا و موتوری قدرتمند به نام موتور جستجوگر گوگل است. ما در مورد این موضوع در بخشی دیگر و به تفصیل خواهیم نوشت، اما تا همین قدر باید دانست که کانال ها و صفحات اینستاگرام هیچ موتور جستجوگری به قدرت گوگل ندارند. درست در همین جا است که پای تبلیغات هدفمند به میان می آید. به همین دلیل است که همیشه گفته می شود تبلیغات تلگرامی و اینستاگرام هدفمند نیستند.

قسمت دوم موتور جستجوگر گوگل

در بخش اول این یادداشت نوشتیم که به دلایل مختلف بهتر است ما تیلیغات خود را در وبسایت ها انجام دهیم و دلایل آن را نیز نوشتیم. یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که تبلیغات تلگرام و اینستاگرام به جز آنکه دارای اعتبار بالایی برای کسب و کار نیستند، این کسب و کارها و محتوای اینستاگرام و تلگرام قابلیت جستجوی وب را یا نداشته و یا در این مورد دارای مشکلات فراوانی هستند.
شاید بسیار برای شما پیش آمده باشد که احتیاج به محتوا و یا کسب و کار و یا محصول خاصی داشته باشید. به راحتی درخواهید یافت که نمیتوانید این محتوا را در فضای اینستاگرام یا تلگرام جستجو یا اصطلاحاً سرچ کنید. دلیل این اتفاق آن است که هیچکدام از این فضاها دارای موتور جستجو به قدرت گوگل نیستند. آنچه به شما این قدرت را میدهد که تمام وبسایت ها، تیترها و محتوای داخلی وبسایت ها را جستجو کرده تا محتوی و یا محصول مورد نظر خود را بیابید، موتور قدرتمند جستجوگر گوگل است.
شما در گوگل هم نام وبسایت ها، هم تیترهای داخلی و هم محتوای داخلی هر وبسایتی را با انواع و اقسام چینش کلمات در کنار یکدیگر می توانید جستجو کنید. این امکان به هیچ وجه در تلگرام و اینستاگرام وجود ندارد. یا شما باید عضو پیج یا کانال باشید یا به دنبال تنها یک عنوان هشتک شده در اینستاگرام بچرخید. اما یافتن محتوای داخلی این کانال ها به هیچ عنوان برای هیچ فردی مقدور نیست.
در مورد تبلیغات وبسایت اما این گونه نیست. گوگل، یاهو و بسیاری دیگر از این موتورهای جستجو این امکان را به همه میدهد که هر آنچه را که بخواهید در هر وبسایتی بیابید. همین موتور جستجو به بقیه نیز این امکان را می دهد که اگر تبلیغی از شما در وبسایتی باشد، محتوای محصولات و کسب و کار شما را بیابند و به شما دسترسی داشته باشند.
بنابراین هر تبلغی و هر کسب و کاری با هر محتوایی در وب قابلیت جستجو را دارد. زمان، جغرافیا و محدودیت خاصی نیز برای این امر متصور نیست. تبلیغات شما از کل شهرتان و حتی در کل کشور قابل دستیابی است. تمام این کار را گوگل و یاهو برای شما انجام می دهد. تنها یک مورد باقی می ماند. اینکه شما چقدر بتوانید در ارائه سرویس خود به مشتریانتان پیشرفت کنید. آیا می توانید محصولات خود را برای کل شهرتان و یا حتی در کل کشورتان ارسال کنید؟

بخش سوم

دلایل متعددی آورده شد که تبلیغات در وبسایت ها دارای مزایای بسیاری است. اعتبار تبلیغ در وبسایت ها، امکان جستجو با انواع موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یاهو و عدم محدودیت جغرافیایی و امکان بازدید از هر نقطه از شهر یا کشور مزایای تبلیغات در وبسایت ها هستند. و اما یک موضوع بسیار مهم در تبلیغات وبسایت ها عدم محدودیت در طراحی نوع تبلیغ و یا قسمتهای متنوع در صفحات وب نسبت به تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی است.
در صفحات اینستاگرام و تلگرام شما با محدودیت طراحی مواجه هستید. این محدودیت ناشی از این است که اصولاً این اپلیکیشن ها جهت تبلیغات گسترده و متنوع طراحی نشده و به دلیل استفاده کاربران عام، به نوعی طراحی شده اند که تمامی کابران با هر دانش فنی و هر سطح از تحصیلات بتوانند از این فضا استفاده کنند. به همین دلیل این اپلیکیشن ها برای مصارف تخصصی طراحی نشده اند و به همین دلیل نمی توان این اپلیکیشن ها را به اشکال متنوع به کاربرد و از آن انتظار معجزه داشت. به طور مثال شما در اینستاگرام با محدودیت تبلیغات صوتی مواجه هستید و در تلگرام شما نمی توانید قبل از دانلود شدن ویدئو یا تصاویر به محتوای آن دسترسی داشته باشید. دانلود تمام تصاویر، ویدئوها و تبلیغات صوتی نیز می تواند کاربران را دچار مشکل کرده و آن ها نیز عطای محتوای تبلیغی شما را به لغایش خواهند بخشید.
این در حالی است که فضای وبسایت این گونه نیست. شما با هر شکل ممکن با انواع اشکال و بدون نیاز به دانللود محتوای تبلیغات به هر نوع از تبلیغاتی دسترسی خواهید داشت. شما می توانید در صفحه اول وبسایت حضور داشته باشید و یا برای خود صفحه ای اختصاصی داشته باشید و هر محتوایی را با هر نوع از شمایلی در صفحه اختصاصی خود داشته باشید. این شرایط به شما امکان می دهد که به طیف وسیعی از اشکال تبلیغی دسترسی داشته باشید و از آن بهره مند باشید.

بخش چهارم

اگر به کسب و کار و تبلیغات زود بازده می اندیشید تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام را دنبال کنید و اگر به فکر تبلیغات با محتوای تخصصی و اینده نگر می اندیشید، تبلیغ در وبسایت ها را دنبال کنید. تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام زود بازده است.معمولا سریعتر جواب داده و شما را با مشتریانتان در کوتاه مدت پیوند می دهد. مانند موجی است که به سمت شما می آید و سریع هم فروکش می کند. این همان جایی است که شما باید مجدداً به فکر تبلیغ دیگری باشید محتوای دیگری را تولید کرده و هزینه دیگری را برای تبلیغ خود در نظر بگیرید. تبلیغات در وبسایت ها اما این گونه نیست. دیرتر به شما پاسخ می دهد اما پاسخ آن در کسب و کار شما ماندگار است. نیاز به تولید هر روزه محتوی و هزینه های روزانه نیز ندارد.
تبلیغات اپلیکیشن ها گر چه پر رنگ و لعاب است اما بیشتر آنها به دلیل شرایط خاص اپلیکیشن ها تنها یک بار دیده می شود و یا اصطلاحاً تنها یک بار ویو می خورد. تلگرام و اینستاگرام به دلیل محدودیت صفحه بندی، پس از قرار گرفتن محتوی در داخل آن یک بار سین شده و ویوی خود را از دست می دهد. در استوری های اینستاگرام وضع بسیار بدتر است. هر محتوایی تنها برای یک بار و در پانزده ثانیه قابل بازدید است و پس از آن ویوی خود را از دست می دهد.
تبلیغات در وبسایت اما به صورت هر روزه و مستمر در طول سال و یا هر زمان که شما خواسته باشید، مورد بازدید قرار خواهد داشت. شما فقط باید کمی صبر داشته باشید تا در یک بازه زمانی مشخص توسط مخاطبین و جستجوگران تخصصی خود، مورد جستجو گردی یا اصطلاحاً وبگردی قرار گیرید. پس از آن دوره استراحت است که شما خواهید دید کسب و کار شما با آرامش به سوی آینده سوق گرفته و در دسترس مخاطبین تخصصی حوزه خودتان قرار خواهید گرفت.

امتیاز شما به این مطلب
سرای محله زیر نظر کجاست؟
چرا شناخت تهران برای ما مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل