1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. اردوکشی احزاب اصلاح طلب و اصول گرا برای انتخابات شورای شهر تهران
اردوکشی احزاب اصلاح طلب و اصول گرا برای انتخابات شورای شهر تهران

اردوکشی احزاب اصلاح طلب و اصول گرا برای انتخابات شورای شهر تهران

انتخابات شورای شهر تهران نزدیک است و دو جریان مهم اصلاح طلبی و اصول گرایی در حال سازماندهی نیروها و امکانات خود در سطح تهران هستند. این سازماندهی در هر کدام از این اردوگاه ها با اشکال مختلف در جریان است. اردوگاه اصول گرایان از نظر سازماندهی نیروها و امکانات بسیار قدرتمند عمل کرده و در اردوگاه اصلاح طلبی جز تکاپوی دو یا سه کاندیدا تکاپوی بیشتری وجود ندارد. شاید دلیل این امر آن باشد که اصول گرایان از همین امروز خود را برنده بی منازعه انتخابات می دانند.

اصول گرایان بیش از یک سالی است که سازماندهی نیروهای خود را در شهر تهران آغاز کرده و امروز نیز کار تقریبا برای آنها به اتمام رسیده است و از این منظر بسیار کارآمد بوده اند. چهار ائتلاف اصول گرایی در شهر تهران در حال سازماندهی نیروها و تشکل های مرتبط با خود هستند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ، جبهه همبستگی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) ، شورای وحدت اصولگرایان و مدیران شهرداری در حال تلاش برای بستن لیست های کاندیداهای خود بوده و در این میان به نظر می رسد که به دلیل این تعدد کاندیداها و همچنین تعدد تشکل های انتخاباتی در جبهه اصول گرایی ، بستن لیستی واحد برای این جبهه بسیار مشکل باشد. این ائتلاف ها هر کدام داعیه دار بخشی از فعالیت ها و سازمان رای مردمی در حوزه شورای شهر تهران هستند و به همین دلیل بسیار بعید است که در جبهه اصول گرایی ما شاهد لیست واحد و جریان واحدی از اصول گرایی باشیم.

در سویی دیگر جریان اصلاح طلبی دارای شرایط جداگانه ای است. از اعضای کنونی شورای شهر تهران تنها دوازده نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند. حتی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر چهارم نیز کسی برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام نکرده است و به همین دلیل دارای مشکل تعدد کاندیداها نیستند. چهره های سرشناسی که در انتخابات دور پنجم از جبهه اصلاح طلبی ثبت نام کرده بودند ، امسال پا در عرصه انتخابات نگذاشته اند. از سویی دیگر نیز زمزمه های تایید یا عدم تایید صلاحیت در اردوگاه اصلاح طلبی بسیار به گوش می رسد و اما مهمترین نکته این جریان این است که تا کنون هیچ سازمان رای مشخصی را در تهران انجام نداده و در این امر نیز شاهد عملکرد قدرتمندی در میان اصلاح طلبان نبوده ایم. شاید اردوگاه اصلاح طلبی ، بیشتر از بستن لیست و سازماندهی نیروها ، نگاه پر رنگی به نتیجه مذاکرات وین داشته تا با کاستن تحریم ها و ایجادجو روانی مثبت بتواندد انتخابات را به نفع خود تمام کنند.

 

مطلب اختصاصی وبسایت کوچه گرد؛ نشر با ذکر منبع بلامانع است

امتیاز شما به این مطلب
نکاتی درباره ستاد های انتخاباتی شورای شهر تهران
کوچه گرد عملکرد شورای پنجم تهران را در مورد شورایاری بررسی می کند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست