1. صفحه اصلی
  2. اخبار و رویدادها
  3. حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران
حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران

حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران

حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران ، زنگ خطری برای انبار نفت شهران
پالایشگاه تهران دچار حادثه شد و بخشی از مخازن این پالایشگاه در آتش سوخت. این حادثه زنگ خطری بزرگ برای شهر تهران و انبارهای نفت شهران بود. اگر چنان حادثه ای در انبارهای نفت شهران روی دهد با توجه به موقعیت خطرناک انبارهای نفت شهران بر روی شیب کوه ، قابل تصور است که چه فاجعه ای در غرب تهران روی خواهد داد.

مسئولین شرکت فرآورده های نفتی ادعا می کنند که انبارهای نفت شهران تمام نکات ایمنی را در ساخت و نگهداری خود داشته و هیچ خطری تهران را تهدید نخواهد کرد. همانطور که این چنین اظهار نظرهایی در مورد پالایشگاه ها و دیگر تاسیسات نفتی هم می شود. گرچه چنین سخنانی را نمی توان اظهار نظرهایی نادرست فرض کرد ، اما تمامی این حوادث نیز با رعایت کامل نکات ایمنی روی می دهد و باید در نظر داشت که حادثه همیشه در کمین چنین تاسیساتی است ، حتی اگر این تاسیسات بالاترین سطوح ایمنی را نیز رعایت کرده باشند.

انبارهای نفت تهران یک تفاوت عمده با پالایشگاه تهران دارد. انبارهای نفت شهران بر روی شیب خطرناکی در کمترین فاصله با مناطق مسکونی قرار دارند. در صورت حریق در انبارهای نفت ، این حریق می تواند به سرعت و با رها شدن حجم گسترده بنزین و مواد آتش زا خود را به مناطق مسکونی رسانده و با توجه به شیب نامنظم کوهستان در سطحی وسیع گسترده شود.

اگر پالایشگاه تهران در سطحی صاف است و حریق آن قابل کنترل باشد، در انبارهای نفت شهران به هیچ عنوان نمی توان انتظار داشت ، حریق آن قابل کنترل باشد. اگر تلفات جانی حریق پالایشگاه تهران در حد صفر بوده است ، حادثه در انبارهای نفت شهران می تواند صدها کشته و مصدوم به جای بگذارد. اگر خسارت حریق در پالایشگاه نفت تهران دولتی بود ، خسارت حریق انبارهای نفت تهران به جان و مال مردم عادی و در سطحی گسترده خواهد بود.

از این منظر است که باید حریق پالایشگاه تهران را زنگ خطری بزرگ برای انبارهای نفت تهران دانست. اینکه نزدیک به شصت سال هیچ اتفاقی برای ساختمان پلاسکو نیفتاده بود ، هیچ دلیلی نبود که چنین حادثه تلخی در سال 95 نیز برای این ساختمان روی ندهد. اگر روزی حریق پالایشگاه نفت تهران در انبارهای نفت تهران روی دهد ، غرب تهران در دود و آتش خواهد سوخت و اگر ما امروز چشمان خود را با سخن و حرف و حدیث رعایت نکات ایمنی ببندیم ، حادثه در کمین انبارهای نفت شهران خواهد خفت و روزی چشمان ما ،با حادثه ای تلخ و ناگوار به روی واقعیت و سهل انگاری امروز ما گشوده خواهد شد.

امتیاز شما به این مطلب
ائتلاف شورایاران وارد کارزار انتخابات شورای شهر تهران می شود
درخواست عجیب کمیسیون‌های غیر قانونی در آگهی‌های املاک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست