1. صفحه اصلی
  2. محله های تهران
  3. خیابان استاد حسن بنا + قیمت خانه و آپارتمان
خیابان استاد حسن بنا

خیابان استاد حسن بنا + قیمت خانه و آپارتمان

خیابان استاد حسن بنا از خیابان های معروف و خوش مسیر شرق تهران است که در محله مجیدیه قرار دارد. خیابان استاد حسن بنا از خیابان هایی است که بخش شمالی و جنوبی داشته و بزرگراه رسالت یا بزرگراه سردار سلیمانی این محله را به دو بخش خیابان استاد بنا شمالی و خیابان استاد بنا جنوبی تقسیم کرده است. قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد بنا شمالی با قیمت آپارتمان در خیابان استاد بنا جنوبی دارای تفاوت است و معمولا قیمت خانه در خیابان استاد بنا شمالی بالاتر از بخش جنوبی آن است.

خیابان استاد حسن بنا کجاست؟

خیابان استاد حسن بنا در محله مجیدیه قرار دارد. خیابان استاد حسن بنا از خیابان جانبازان غربی و خیابان صیاد شیرازی آغاز شده و با عبور از بزرگراه سردار سلیمانی در نهایت به بزرگراه زین الدین می رسد. خیابان استاد حسن بنا در مجاورت خیابان بنی هاشم و خیابان خواجه عبدالله انصاری قرار دارد. این خیابان با خیابان بنی هاشم موازی بوده و از طریق خیابان رحیمی کلور‌ به خیابان خواجه عبدالله انصاری می رسد.

خیابان استاد حسن بنا شمالی

خیابان استاد حسن بنا شمالی بخشی از این خیابان است که میان بزرگراه سردار سلیمانی ، تا بزرگراه زین الدین قرار دارد . این خیابان با عبور از بزرگراه زین الدین وارد محله حسین آباد شده و تا نزدیکی میدان هروی پیش رفته تا به خیابان گلها می رسد. خیابان استاد حسن بنا شمالی بخش اصلی از این خیابان است و بسیاری از دسترسی ها و مراکز مهم در این خیابان در بخش شمالی آن متمرکز است. خیابان استاد حسن بنا شمالی محله مجیدیه را به میدان هروی وصل کرده است.

میدان ملت خیابان استاد حسن بنا

میدان ملت یکی از میدان های مهم در محله مجیدیه است که با خیابان استاد حسن بنا دارای تقاطع است. بخش مهمی از ناوگان حمل و نقل عمومی این خیابان در میدان ملت قرار داشته و به همین دلیل میدان ملت در این خیابان به نوعی دارای محوریت است. بخشی از مراکز تجاری این خیابان نیز در میدان ملت وجود داشته و این میدان را به یکی از پر تردد ترین معابر این منطقه تبدیل کرده است. میدان ملت در درون محله مجیدیه قرار گرفته است.

میدان شریفی خیابان استاد حسن بنا

میدان شریفی ، میدان دیگری است که در خیابان استاد حسن بنا شمالی قرار دارد. میدان شریفی در شمال بزرگراه زین الدین و در محله حسین آباد قرار دارد. این میدان دارای تقاطع بسیار مهمی است که خیابان شریفی در محله حسین آباد را به خیابان استاد حسن بنا متصل می کند و پس از میدان هروی ، جزو میادین مهم و پر تردد در محله حسین آباد است.

خیابان استاد بنا جنوبی

خیابان استاد بنا جنوبی در جنوب بزرگراه سردار سلیمانی و در حد فاصل این خیابان تا میدان سبلان قرار دارد. میدان سبلان مهمترین معبر خیابان استاد بنا جنوبی است که خیابان های سبلان و جانبازان و خیابان استاد حسن بنا را به همدیگر متصل می کند. بخش جنوبی خیابان استاد حسن بنا در محله مجیدیه قرار گرفته و در این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است ، چرا که این معبر محله های مجیدیه جنوبی ، لشگر ، ارامنه ، دبستان و سبلان را به همدیگر متصل می کند.

مسیر دسترسی خیابان حسن بنا

خیابان استاد حسن بنا به دلیل وسعت خیابان دارای دسترسی های بسیار متعددی است. در بخش جنوبی بهترین مسیر دسترسی به این‌خیابان ، از طریق میدان سبلان ، خیابان جانبازان غربی و بزرگراه سردار سلیمانی امکان پذیر است. و در بخش شمالی این خیابان بهترین مسیرهای دسترسی ، بزرگراه سردار سلیمانی ، بزرگراه زین الدین ، خیابان کیانوش خیابان موسوی در محله حسین آباد و خسرو آبادی فراهم می شود.

مترو
نزدیکترین متروها به خیابان استاد حسن بنا ، ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری و ایستگاه مترو صیاد شیرازی است.

امکانات خیابان استاد حسن بنا
به دلیل وسعت بسیار زیاد این خیابان ، امکانات بسیار زیادی در محدوده خیابان وجود داشته و به خصوص در بخش های شمالی تر، امکانات این خیابان تمرکز بیشتری دارد.

قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا

قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا به دلیل وسعت بسیار زیاد این خیابان بسیار متغیر است. قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا جنوبی در سطح متوسط تهران است. این در حالی است که قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا شمالی از سطح متوسط قیمت خانه در تهران بالاتر است. در بخش محله حسین آباد و در کنار میدان هروی نیز قیمت خانه و آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا رشد چشمگیری داشته و جزو گرانترین بخش های این خیابان است. به همین دلیل بسیاری که قصد خرید آپارتمان در خیابان استاد حسن بنا را دارند با بودجه ها و شرایط متفاوتی می توانند خرید خود را در این خیابان انجام دهند.

استاد حسن بنا کیست؟

شاید برای شما این پرسش پیش آمده باشد که استاد حسن بنا کیست؟ رضا استاد حسن بنا یکی از شهدای به نام مبارزات انقلاب اسلامی است. برخی نان این خیابان را با حسن البناء از مبارزان اخوان المسلمین اشتباه می گیرند، در حالی که شهید نامبرده فردی از مبارزان ایرانی در زمان پهلوی بود. او راننده شرکت واحد بود که در جریان قیام مردم علیه نظام شاهنشاهی ، در محدوده خیابان امام خمینی با رشادت جان بسیاری از هموطنان تهرانی را از مرگ نجات داد و خود توسط عوامل فرمانداری تهران به شهادت رسید. رضا استاد حسن بنا، هنگامی که دید عوامل فرمانداری به روی مردم بی پناه آتش گشوده اند ، با اتوبوس شرکت واحد حائلی میان مردم و آتش گلوله درست کرد. یکی از عوامل فرمانداری تهران ، هنگامی که این صحنه را دید به سمت اتوبوس رفته و با اسلحه کمری به سر رضا استاد حسن بنا شلیک کرده و او را به شهادت رساند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
خیابان بنی هاشم بورس کاشی و شیرآلات
مجیدیه محله ای خوش مسیر بررسی قیمت خانه در مجیدیه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست