1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. کوچه گرد عملکرد شورای پنجم تهران را در مورد شورایاری بررسی می کند
عملکرد شورای پنجم تهران در مورد شورایاری

کوچه گرد عملکرد شورای پنجم تهران را در مورد شورایاری بررسی می کند

شورایاری ها از زمان تشکیل تا کنون ، نقش بسیار پر رنگی را در مدیریت شهر تهران بر عهده داشته اند. نقش شورایاری ها از نقشی محلی شروع شده و تا سطوح بالاتر منطقه ای و حتی در بسیاری از موارد ، در سطوح مدیریت کلان شهر تهران رخنه کرده است. این تاثیرات در جهت مشارکت شهروندی بوده و این مشارکت تنها با حمایت از این نهاد مردمی و غیر انتفاعی محقق خواهد شد‌.
شورایاری از زمان تشکیل تا کنون روزگار پر فراز و نشیبی را گذرانده است. هر کدام از شوراها تا کنون نگاه های متفاوتی را به شورایاری داشته اند. گاه حمایت های بسیاری را از این نهاد داشته و گاه نیز شورایاری را مقابل دیدگاه و روش های مدیریتی خود می دانستند. گر چه در هر کدام از ادوار شورای شهر تهران ، همگی بر شعار حمایت از نهاد شورایاری تاکید داشتند ، نهاد شورایاری در برخی از این ادوار با مشکلات و مشقات فراوانی روبرو بود.

در دوره پنجم شورای شهر تهران ، نهاد شورایاری در مسیری متفاوت از گذشته قرار گرفت. شورای پنجم شهر تهران با شعارهای مشارکت جمعی و اصلاح طلبانه بر صحن شورا نشست. در زمان انتخابات ، وعده های انتخاباتی بسیاری در مورد نهاد شورایاری داده شد. قانونی شدن نهاد شورایاری ها ، رفع موانع مربوط به مشارکت شورایاران در مدیریت محلات و مناطق و حتی گاه تبدیل نهاد شورایاری به شورای محلات از جمله این شعارها بودند.
وبسایت کوچه گرد قصد دارد در چندین یادداشت عملکرد شورای پنجم شهر تهران را در مورد نهاد شورایاری را کارشناسی نموده و با نگاهی تطبیقی ، نسبت به ادوار قبل ، موضوع جایگاه شورایاری را در شورای شهر پنجم و تحقق شعارهای این شورا را در مورد نهاد شورایاری بررسی کند.

امتیاز شما به این مطلب
اردوکشی احزاب اصلاح طلب و اصول گرا برای انتخابات شورای شهر تهران
قانون تشکیلات

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست