1. صفحه اصلی
  2. محله های تهران
  3. محله سازمان برنامه
محله سازمان برنامه

محله سازمان برنامه

محله سازمان برنامه یکی از محلات منطقه 5 تهران است. محله سازمان برنامه از جمله محلات نام آشنای غرب تهران است که در دهه های اخیر رشد بسیار زیادی کرده است. دسترسی بسیار خوب محله سازمان برنامه به شریان های اصلی شهر تهران مانند اتوبان حکیم و اتوبان ستاری و امکانات جانبی خوب این محله باعث شده است که محله سازمان برنامه به یکی از محلات پر تقاضا برای خرید مسکن در غرب تهران تبدیل شود. همچنین محله سازمان برنامه یکی از محلاتی است که امکانات بسیار مناسبی را در خود محله و در اطراف خود دارد. دسترسی به بازارهای خرید خوب منطقه 5 تهران مانند کوروش ، مرکز تجاری اترک ، هایپراستار و مرکز خرید سمرقند و دسترسی به بوستان ها و مراکز تفریحی و گردشگری تهران مانند ، دریاچه چیتگر ، پارک ارم ، پارک چیتگر و بسیاری دیگر از دسترسی های خوب از امکانات مناسب محله سازمان برنامه جهت سکونت است .

محدوده سازمان برنامه

محدوده سازمان برنامه از شمالی با بلوار آیت الله کاشانی ، از جنوب با اتوبان شهید فهمیده ، از شرق با بلوار شقایق و از غرب با بزرگراه باکری محدود شده است.

محله سازمان برنامه شمالی ، محله سازمان برنامه جنوبی

. محله سازمان برنامه در حال حاضر تبدیل به دو محله سازمان برنامه شمالی و محله سازمان برنامه جنوبی شده است. محله سازمان برنامه شمالی و محله سازمان برنامه جنوبی دو محله ای هستند که توسط اتوبان حکیم از یکدیگر جدا شده اند.

سازمان برنامه شمالی کجا است

محله سازمان برنامه شمالی از شمال با بزرگراه آیت الله کاشانی و خیابان جنت آباد جنوبی، از جنوب با بزرگراه علامه جعفری ، از شرق با بلوار شقایق و از غرب با بزرگراه باکری محدود شده است. محله سازمان برنامه شمالی به لحاظ موقعیت مکانی نسبت به محله سازمان برنامه جنوبی موقعیت بهتری را دارد. محله سازمان برنامه شمالی با محله‌های ‌جنت آباد جنوبی، ارم، سازمان آب، سازمان برنامه جنوبی و محله شهر زیبا مجاورت دارد. ازامکانات محله سازمان برنامه شمالی می توان به سرای محله سازمان برنامه شمالی ، پارک مریم ، پارک کیهان ، مجتمع تجاری اترک و بازار تره بار براتلو اشاره کرد. قیمت ملک در سازمان برنامه شمالی به دلیل دسترسی های این محله قدری بالاتر از قیمت ملک در سازمان برنامه جنوبی است.

سازمان برنامه جنوبی کجا است

محله سازمان برنامه جنوبی از محلات نام آشنای منطقه 5 تهران است. محله سازمان برنامه جنوبی از شمال با بزرگراه علامه جعفری از جنوب با بلوار فردوس ( بلوار ناصر حجازی ) ، از شرق با بلوار شقایق مرکزی و بلوار شقایق شمالی و از غرب با بزرگراه باکری محدود شده است. محله سازمان برنامه جنوبی با محله‌های ‌ارم، سازمان آب و سازمان برنامه شمالی مجاورت دارد. محله سازمان برنامه جنوبی به لحاظ وجود فضای سبز یکی از سبزترین محلات غرب تهران است . از امکانات این محله می‌توان به بوستان پرنیان، بوستان جانبازان، بوستان ساناز، رستوران گلستان، بوستان ارکیده، بوستان بلوط و بازار میوه و تره بار محله سازمان برنامه جنوبی اشاره کرد.

تاریخچه محله سازمان برنامه

محله سازمان برنامه در گذشته جزو اراضی جنت آباد و بخشی نیز اراضی کن محسوب می شد. رودخانه حصارک ، مهمترین منبع آب و آبادانی محله سازمان برنامه بود. رودخانه فرحزاد و رودخانه کن نیز در دو سوی محله سازمان برنامه وجود داشت. این شرایط باعث شده بود محله سازمان برنامه در گذشته جهت زراعت و باغبانی مورد استفاده قرار گیرد و نزدیکی به باغات کن و منطقه باغ فیض نیز در این اتفاقات بی تاثیر نبود.

قنات قدیمی سازمان برنامه

در نزدیکی پارک پرنیان امروزی در محله سازمان برنامه جنوبی ، قناتی قدیمی به نام قنات فرمانفرمایان وجود داشت. قنات فرمانفرمایان آب شرب و بخشی از باغات محله سازمان برنامه را تامین می کرد، تازمانی که ساخت و ساز در این منطقه شروع شد.

ساخت و ساز سازمان برنامه و بودجه در محله سازمان برنامه

اولین سازمانی که اقدام به ساخت و ساز در محله سازمان برنامه کرد ، سازمان برنامه و بودجه بود. سازمان برنامه و بودجه بخشی از زمین های این محله را برای ساخت و ساز در نظر گرفت و کارکنان سازمان برنامه و بودجه در این محله ساکن شدند. پس از مدتی این منطقه به نام محله سازمان برنامه مشهور شد.

خیابان های محله سازمان برنامه

بلوار سازمان برنامه
بلوار سازمان برنامه معبر اصلی محله سازمان برنامه است که از ابتدای بلوار آیت الله کاشانی تا انتهای محله سازمان برنامه جنوبی امتداد دارد. پس از تقسیم محله سازمان برنامه ، نام این بلوار نیز به بلوار سازمان برنامه شمالی و بلوار سازمان برنامه جنوبی تغییر کرد.

خیابان سرتیپ شفاهی

بعد از بلوار سازمان برنامه مشهورترین خیابان محله سازمان برنامه شمالی ، خیابان سرتیپ شفاهی است. خیابان سرتیپ شفاهی از خیابان شقایق تا خیابان براتلو امتداد دارد. قیمت املاک خیابان سرتیپ شفاهی بالاترین قیمت املاک در محله سازمان برنامه است.

خیابان براتلو

خیابان براتلو جزو خیابان های مشهور سازمان برنامه است که از بلوار آیت الله کاشانی تا انتهای محله سازمان برنامه شمالی امتداد دارد. بازار تره بار راتلو و سرای محله سازمان برنامه شمالی در انتهای این خیابان قرار دارد.

خیابان کیهان

خیابان کیهان از جمله خیابان های مشهور سازمان برنامه است. خیابان کیهان به نام کوی کیهان نیز شهرت دارد. خیابان کیهان از ابتدای خیابان آیت الله کاشانی شروع شده و غربی ترین خیابان سازمان برنامه شمالی است.

خیابان هزار دستگاه

خیابان هزار دستگاه یکی از خیابان های مشهور سازمان برنامه شمالی است که از آیت الله کاشانی شروع شده و در اواسط محله سازمان برنامه شمالی به خیابان براتلو منتهی کی شود.

خیابان لاله

خیابان لاله به همراه خیابان سازمان برنامه بزرگترین خیابان محله سازمان برنامه است که از بلوار آیت الله کاشانی شروع شده و تا انتهای محله سازمان برنامه جنوبی امتداد دارد.

میدان سازمان برنامه شمالی

میدان سازمان برنامه میدان اصلی محله سازمان برنامه شمالی است. میدان سازمان برنامه از تقاطع دو خیابان سازمان برنامه و خیابان سرتیپ شفاهی به وجود آمده است و این میدان بزرگترین میدان محله سازمان برنامه شمالی است.

نزدیکترین مترو به سازمان برنامه شمالی

دو ایستگاه مترو در نزدیکی محله سازمان برنامه وجود دارد.
ایستگاه مترو ارم سبز
ایستگاه مترو صادقیه
در آینده نزدیکترین ایستگاه مترو به سازمان برنامه ، ایستگاه مترو آیت الله کاشانی است که در خط چهار ایستگاهی با نام آیت الله کاشانی دارد. ایستگاه مترو آیت الله کاشانی به محله سازمان برنامه ورودی دارد.

فروش آپارتمان در سازمان برنامه شمالی

خرید و فروش آپارتمان در محله سازمان برنامه به خصوص خرید و فروش آپارتمان در سازمان برنامه شمالی بسیار پر رونق است. تعداد دفاتر مشاور املاک در محله سازمان برنامه بسیار زیاد استو در کنار این مشاوران املاک در سازمان برنامه دپارتمان های املاک سازمان برنامه هم وجود داردند که به امر خرید و فروش آپارتمان در سازمان برنامه مشغول هستند. این موضوع نشان دهنده ارزش بالای املاک سازمان برنامه ورونق خرید و فروش آپارتمان در سازمان برنامه است.

سرای محله سازمان برنامه شمالی

آدرس سرای محله سازمان برنامه شمالی
تهران، خیابان آیت الله کاشانی ، روبروی مسجد نظام مافی ، انتهای خیابان شهید براتلو ، داخل پارک مریم
شماره تلفن سرای محله سازمان برنامه شمالی
02144109796

سرای محله سازمان برنامه جنوبی

آدرس سرای محله سازمان برنامه جنوبی
بلوار فردوس غرب ، (بلوار ناصر حجازی ) ، خیابان سازمان برنامه جنوبی ، کوچه رضایی
شماره تلفن سرای محله سازمان برنامه جنوبی
02144177041

4.9/5 - (9 امتیاز)
محله شهر زیبا
محله جنت آباد تهران

پست های مرتبط

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سازمان برنامه شمالی خیلی بهتر از سازمان برنامه جنوبیه

    پاسخ
  • کسی اطلاع داره که تو سوله الزهرا واکسن کرونا می زنن؟

    پاسخ
  • سوله مدیریت بحران تو سازمان برنامه جنوبی . خیابان هفدهم تو بلوار شقایق واکسن کرونا می زنند. نزدیکترین مرکز واکسیناسیون کرونا به محله سازمان برنامه همون سوله مدیریت بحران تو بلوار شقایقه. برای واکسن کرونا تو سازمان برنامه حتما به این سوله برید. محیط خیلی خوبی داره

    پاسخ
  • ممنون از معرفی خوبتون
    واقعا همیشه برای من سوال بود که سازمان برنامه شمالی کجاست و یا سازمان برنامه جنوبی کجاست. حالا متوجه شدم که سازمان برنامه مرکزی تو بلوار فردوس هستش

    پاسخ
  • چرا تو سایتتون اطلاعات بیشتری در باره خیابان سرتیپ شفاهی ننوشتید. خیابان سرتیپ شفاهی بهترین منطقه سازمان برنامه شمالی هستش

    پاسخ
  • ادامه بزرگراه حکیم به این محله ها خیلی ضربه زد. محله سازمان برنامه سابقا هیچ ترافیکی نداشت. اما با زدن بزرگراه همدانی و ادامه بزرگراه حکیم ترافیک سازمان برنامه خیلی بیشتر شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست