1. صفحه اصلی
  2. پارک جنگلی لویزان سرشار از شکوه و زیبایی
پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان سرشار از شکوه و زیبایی

پارک جنگلی لویزان یکی از جاهای دیدنی تهران است. پارک جنگلی لویزان از زیباترین و با شکوهترین پارک های جنگلی تهران است که در منطقه ۴ تهران قرار دارد. پارک جنگلی لویزان را با نام های پارک جنگلی شیان و پارک شیان لویزان نیز می شناسند. این پارک باشکوه سرشار از زیبایی های طبیعی و مصنوعی منحصر به فردی است که می تواند بهترین خاطرات را برای سفری یک روزه در تهران را برای شما و دوستانتان بسازد. گونه های مختلف درختان پارک لویزان ، هتل شیان ، آلاچیق های پارک لویزان ، تالارهای پارک لویزان ، رستوران سنتی و بوفه های این پارک و باغ پرندگان ، همگی از امکانات این پارک منحصر به فرد است. تاریخچه پارک جنگلی لویزان نشان می دهد که این منطقه از مناطق بسیار قدیمی است به طوری که می توان لویزان و پارک جنگلی آن را جزو قدیمی ترین محله های تهران نام برد. اگر قصد شناختن زیبایی های پارک جنگلی لویزان را دارید ، تا پایان این مطلب با وبسایت کوچه گرد بمانید تا با یکدیگر گشتی در این زیبایی ها داشته باشیم.

پارک لویزان کجاست؟

پارک لویزان از جمله بزرگترین پارک های جنگلی تهران است که در محله لویزان ، در منطقه ۳ تهران قرار دارد. پارک جنگلی لویزان از جاهای دیدنی تهران است. پارک جنگلی لویزان را با نام هایی چون پارک جنگلی شیان نیز می شناسند. این پارک در محدوده شمال شرق تهران قرار دارد و یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در تهران و حتی در ایران است. پارک جنگلی لویزان از شمال با ازگل ، از جنوب با شمیران نو ، از غرب با حسین آباد و محله هروی و از شرق با قنات کوثر مجاورت دارد.
آدرس پارک جنگلی لویزان
تهران ، بزرگراه امام علی ، بعد از بزرگراه زین الدین ، خروجی شیان

مسیر دسترسی پارک جنگلی لویزان

خودرو شخصی
برای رفتن به پارک جنگلی لویزان می توانید از بزرگراه های امام علی و بزرگراه زین الدین وارد این پارک شوید. از طرف بزرگراه امام علی باید به سمت شمال حرکت کرده و خود را به خروجی شیان در شمال بزرگراه زین الدین رسانده و از این خروجی به سمت این پارک بروید. مسیر دیگر بوستان جنگلی لویزان ، خیابان هنگام است. اگر از بزرگراه بابایی و یا بزرگراه سردار سلیمانی قصد حرکت به سمت بوستان را داشته باشید ، می توانید وارد خیابان هنگام شده و خود را به این بوستان برسانید. پس از رسیدن به مقصد می توانید برای پارک خودروهای خود از پارکینگ پارک جنگلی لویزان استفاده کنید. پارکینگ پارک جنگلی لویزان دارای ظرفیت مناسبی برای پارک خودروها است ، اما باید توجه داشته باشید که در روزهای تعطیل ، این پارکینگ ممکن است با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه شده و پارک خودرو در این پارکینگ با مشکلاتی مواجه باشد.

مترو پارک جنگلی لویزان
نزدیکترین مترو به پارک جنگلی لویزان ، مترو نوبنیاد در خط ۲ مترو تهران است. شما می توانید در پایانه مترو نوبنیاد ووتوسط خطوط حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی خود را به پارک جنگلی لویزان با مترو برسانید.

ورودی پارک جنگلی لویزان

ورودی پارک جنگلی لویزان از دو راه امکان پذیر است و باید توجه داشته باشید که برای رفتن به پارک جنگلی لویزان با خودروی شخصی یکی از این دو مسیر را انتخاب کرده تا دچار سردرگمی نشوید.

مسیر اول
مسیر اول دسترسی به بوستان جنگلی لویزان از طریق محله لویزان امکان پذیر است. برای انتخاب این مسیر باید خود را از غرب پارک به آن رسانده و وارد پارک شوید.

مسیر دوم
مسیر خیابان هنگام پارک جنگلی لویزان نیز از مسیرهای اصلی ورودی به پارک است. شما برای انتخاب این مسیر باید از بزرگراه همت و بزرگراه زین الدین و بزرگراه بابایی وارد خیابان هنگام شده و از این طریق خود را به ورودی غربی پارک جنگلی لویزان رسانده و وارد بوستان شوید. هر دوی این مسیرها دارای زیبایی های خاص خود هستند ، چرا که پس از ورود می توان در مسیر زیبای داخل پارک و از زیبایی های آن لذت برده و حتی بسیاری این مسیرها را برای پیاده روی و گشت و گذار داخل پارک انتخاب می کنند.‌

تاریخچه پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در گذشته منطقه ای بود که در تپه های جنوب شرق شمیرانات قرار داشت. پارک جنگلی لویزان همچنین باغاتی بود که اهالی این منطقه از آن برای کاشت غله ، درختان بادام و چراگاه استفاده می کردند. کلمه لویزان از نام لوزان آمده است و لوزان در زبان عربی به معنای درخت بادام است. در گذشته منطقه لویزان سرشار از درختان بادام بود و پس از حمله اعراب ، به دلیل تکثر درختان بادام ، این منطقه به نام لوزان معروف شد و در گذر زمان کلمه لوزان به کلمه لویزان تغییر کرد و نام پرآوازه لویزان ، در گویش تهرانی ها طنین انداخته و ماندگار شد تا زمانی که در دهه ۴۰ تصمیم گرفته شد تا در این منطقه پارکی جنگلی در ابعادی بسیار بزرگ ، احداث شود.
در دهه ۴۰ ، طرح هایی برای کمربند سبز تهران از سوی شهرداری و نهادهای دولتی دیگر طراحی شد و چند پارک در این طرح در دست ساخت قرار گرفت‌. پارک جنگلی لویزان ، پارک جنگلی سرخه حصار و پارک چیتگر از جمله این پارک ها بودند. پارک لویزان در سال ۱۳۴۲ در محدوده شیان لویزان در دست ساخت قرار گرفت و این پارک در وسعت ۱۱۰۰ هکتار ساخته شد. وسعت این پارک بی نظیر بود و این وسعت بی نظیر حتی تا امروز نیز توانسته خود را در رتبه اولین و بزرگترین پارک های تهران و حتی ایران حفظ کند. پارک جنگلی لویزان به صورت مصنوعی بر روی تپه ای زیبا با چشم اندازی بر روی شهر تهران ساخته شده است. از بزرگترین دلایل ساخت پارک جنگلی لویزان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پایش هوای تهران
جلوگیری از ساخت و ساز و گسترش شهر تهران از محدوده شرق شهر
ایجاد تفرجگاهی بزرگ برای استفاده عموم مردم ، در کنار طبیعت
ایجاد محیطی برای نگهداری از انواع درخت ها و کمک به حفظ انواع درختان

این الزامات منجر به ساخت بزرگترین پارکی جنگلی تهران در منطقه لویزان و چند منطقه دیگر شد که روزانه پذیرای بسیاری از گردشگران و طبیعت گران تهرانی است.

معرفی پارک لویزان

پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان بسیار متنوع است. درختان سرو ، اقاقیا ، زبان گنجشک ، مو چنار و توت در کنار درختچه ها و انواع گل ها ، زیبایی خاصی به این پارک داده است و محیطی را فراهم کرده است ‌که در زیبایی و جذابیت کم نظیر است. پارک جنگلی لویزان در تمام این سال ها توانسته است در اوج زیبایی کارکردهای اولیه خود را حفظ کرده و کاملا قابل تصور است که در صورت عدم وجود این پارک ، شرق تهران حال و هوای دیگری پیدا می کرد و ممکن بود ، این پهنه نیز چون مناطق دیگر شرق تهران ، لبریز از ساختمان و تراکم شده و از وجود چنین طبیعت بی نظیری محروم باشد. یکی دیگر از جاذبه های پارک جنگلی لویزان وجود چشم انداز زیبای این پارک بر فراز تهران است. پارک لویزان بر روی تپه ای ساخته شده که مشرف به شهر تهران است. این موضوع باعث شده است که چشم انداز این پارک در نهایت زیبایی باشد و به خصوص چشم انداز شبهای تهران از لویزان بسیار دلفریب است. به همین دلیل است که چشم انداز زیبای لویزان در شبهای تهران به جاذبه ای گردشگری در این پارک تبدیل شده است.

در حال بارگذاری پخش کننده...

امکانات پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان به دلیل قدمت و وسعت خود دارای امکانات بسیار زیادی است. هتل شیان ، ، باغ پرندگان، تالارهای عروسی لویزان ، رستوران ، سفره خانه سنتی ، بوفه ، باشگاه های ورزشی ، سالن بدنسازی ، ۶ عدد زمین بازی برای کودکان ، ۱۹ سرویس بهداشتی ، ایستگاه پلیس ، تعداد بسیار زیادی آلاچیق و فضای سبز بی نظیر از امکانات پارک جنگلی لویزان است. این امکانات اجازه می دهد تا بتوان این پارک جنگلی را برای هر نوع استفاده ای اعم از گردش ، اطراق ، ورزش ، طبیعت‌گردی و حتی استفاده برای مراسم ها و جشن ها استفاده کرد. این امکانات بی نظیر همگی در کنار درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی پارک، فرصتی را فراهم کرده است تا نیاز همه دوستداران طبیعت و گردشگری را بتوان در این پارک زیبا برآورده کرد.

باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی از جذابترین باغ های تهران است که در ضلع شمال شرقی پارک لویزان قرار دارد. باغ پرندگان از بزرگترین باغ ها و پارک های تهران است که کاربری بوستان و باغ وحش داشته و دلیل شهرت آن نیز برای وجود پرندگان زیبای این باغ است. در باغ پرندگان ، گونه های مختلفی از پرندگان ، در محیطی طبیعی و بسیار زیبا وجود دارند. طاووس ، قرقاول ، جغد شاخدار ، کرکس ، شتر مرغ، حواصیل، قو ، لک لک و بسیاری دیگر از گونه های پرندگان ، از جمله گونه های این باغ است. باغ پرندگان بزرگترین و تخصصی ترین باغ در ایران است که به طور اختصاصی در حفظ و نگهداری ، انواع پرندگان اشتغال داشته و محیط بسیار زیبایی را در میان پارک جنگلی لویزان ایجاد کرده است. این باغ به قدری زیبا و دلچسب است که برای گشتن در آن می بایست به مدت چند ساعت وقت گذاشت تا بتوان از تمامی قسمت های باغ پرندگان بازدید کرد. به جز گونه های مختلف پرندگان ، گونه های زیبای گیاهی و گل آرایی این باغ ، خود از جاذبه های باغ پرندگان است.

تالارهای عروسی پارک جنگلی لویزان

اگر می خواهید ، زیباترین مراسم های عروسی و یا جشن های زیبای زندگی خود را با زیبایی های طبیعت ، همراه کنید ، تالارهای عروسی پارک جنگلی لویزان، یکی از بهترین گزینه ها برای برگزاری جشن های زیبای زندگی شما در کنار طبیعت است. به نظر می رسد ، کسانی که در این پارک اقدام به طراحی و ساخت تالارهای عروسی و جشن را داشته اند ، چشم انداز درستی را از این زیبایی ها و امکانات طبیعی آن داشته اند و به همین دلیل است که تالارهای عروسی پارک جنگلی لویزان همواره یکی از بهترین انتخاب ها برای برگزاری چنین جشن هایی است.

آلاچیق های پارک جنگلی لویزان

آلاچیق های پارک جنگلی لویزان، از بهترین امکاناتی است که هر پارک جنگلی می بایست آن را داشته باشد. آلاچیق ها محلی برای استراحت و پناه گرفتن در برابر آفتاب و باران و برف است، گر چه هستند چه بسیار کسانی که برای باران گرفتن و لذت بردن از سپیدی برف های لویزان به این بوستان می روند. اما بسیاری برای گردش چند ساعته خود ، دنبال سرپناهی موقت هستند و آلاچیق های این پارک ، محیطی مناسب را برای این کار و صرف غذا فراهم کرده است. اگر در روزهای تعطیل به پارک لویزان بروید ، آلاچیق های این پارک سرشار از شادی و خنده و بازی کودکان و خانواده هایی است که در این آلاچیق ها اطراق کرده و در کنار آن در حال بازی و تفریح خود هستند.

هتل شیان

اگر قصد مسافرت به تهران را دارید و می خواهید در جایی اقامت کنید که از سر و صدا و آلودگی شهر دورتر باشد و در محیطی سبز و شاد اقامت داشته باشید ، پیشنهاد ما اقامت در هتل شیان است. این هتل چندین خصوصیت مثبت دارد که می تواند به شما در اقامتی مناسب کمک کند. هتل شیان در داخل بزرگترین پارک جنگلی تهران قرار دارد و این موضوع باعث شده است تا محیطی بسیار شاد و سرزنده را در کنار هتل داشته باشید. همچنین هتل شیان دسترسی بسیار خوبی را به مراکز تجاری و اداری شمال شرق تهران در مناطق جردن ، نیاوران و فرمانیه دارد و به همین دلیل با کمترین مسافت می توانید خود را به این مناطق رسانده و به امور تجاری و اداری خود بپردازید و از طرفی دیگر نیز این هتل دسترسی مناسبی را به بسیاری از جاهای دیدنی تهران و حتی روستاهای اطراف تهران مانند میگون ، فشم ، آهار ، شمشک و دیزین و بخش لواسانات در شمال شرق تهران دارد.

سوالات متداول درباره پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در کدام ناحیه پایتخت قرار دارد‌؟
پارک جنگلی لویزان در قسمت شمال شرق تهران قرار دارد و برای کسانی که می پرسند ، پارک جنگلی لویزان کجای تهران است ؟ باید گفت که پارک جنگلی لویزان در محدوده منطقه ۴ تهران قرار دارد.

پارک جنگلی لویزان در کرونا
پارک جنگلی لویزان در کرونا باز است. اما باید به یاد داشته باشید که این پارک نیز مانند باقی بوستان های تهران بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کرده و ممکن است در ایام پیک کرونا ورودی های این بوستان نیز به مانند دیگر بوستان ها و مراکز تفریحی و گردشگری تهران تعطیل باشند و برای سفر مناسب نباشند. بنابراین برای سفر به این بوستان در ایام پیک کرونا به اطلاعیه های ستاد مبارزه با کرونا توجه داشته باشید.

پارک جنگلی شیان لویزان کجاست؟
پارک جنگلی شیان لویزان در شمال شرق تهران و در محله ای به همین نام قرار دارد. نام های دیگر این پارک ، پارک شیان لویزان و پارک لویزان است. پارک جنگلی شیان لویزان از بزرگترین پارک های جنگلی تهران است.

وسعت پارک جنگلی لویزان چقدر است؟
وسعت پارک جنگلی لویزان ۱۱۰۰ هکتار است و از نظر وسعت این پارک از بزرگترین پارک های جنگلی تهران است. این پارک از نظر وسعت حتی با بسیاری از پارک های جنگلی مصنوعی در کل ایران نیز رقابت می کند.

کافه های پارک جنگلی لویزان
کافه های پارک جنگلی لویزان از جذابترین امکاناتی است که در پارک لویزان قرار دارد. کافه لویزان ، کافه شیان و کافه هتل شیان از جمله این کافه ها هستند. این کافه ها بهترین محیط ها را برای ملاقات های دوستانه فراهم کرده اند و به همین دلیل بسیاری از جوانان برای برگزاری ملاقات ها و نشست های دوستانه خود از این محیط کافه های پارک جنگلی لویزان استفاده می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست