1. صفحه اصلی
  2. مقالات و نوشته ها
  3. چگونه کمپین انتخاباتی در تهران داشته باشیم
چگونه کمپین انتخاباتی در تهران داشته باشیم

چگونه کمپین انتخاباتی در تهران داشته باشیم

ده نکته مهم برای تشکیل کمپین انتخاباتی

ویژه انتخابات شورای شهر تهران

اگر قصد کاندیداتوری و شرکت در انتخابات شورای شهر تهران را دارید ، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

وبسایت کوچه گرد، تشکیل کمپین انتخاباتی در تهران دارای پیچیدگی های خاصی است. شهر تهران به دلیل مرکزیت ، وسعت و جمعیت بسیار زیاد به لحاظ اجتماعی و سیاسی ، شهری پیچیده و پر تلاطم است. ایجاد کمپین‌ های انتخاباتی در تهران بسیار دشوار بوده و محتاج دانش اجتماعی و سیاسی خاص خود است. کمپین انتخاباتی در تهران با کمپین های انتخاباتی کل کشور دارای تفاوت های آشکاری است. ما در این مقاله در پی آن هستیم که شما را در مورد برخی از راز و رمزهای تشکیل کمپین انتخاباتی در تهران به خصوص در مورد کمپین های انتخاباتی شورای شهر تهران آشنا کنیم.

اگر شما در پی آن هستید که در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کنید باید موارد خاصی را دانسته و آن ها را رعایت کنید. در غیر این صورت نخواهید توانست پیروز میدان باشید.

۱_ با لیست جمعی حرکت کنید

در شهر تهران ورود به شورای شهر بدون تشکیل لیست ، تقریبا غیر ممکن خواهد بود. در تمام ادوار انتخابات شورای َشهر تهران‌ تنها یک مورد از ورود انفرادی به شورای شهر تهران دیده شده است و در بقیه موارد این کار تقریبا غیر ممکن است. بنابراین چنانچه قصد موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران را دارید حتما لیستی از کاندیداها تشکیل داده و با جمع حرکت کنید.

۲_برند اجتماعی خود را مشخص کنید

شما برای موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران باید با برند اجتماعی مشخص و شناخته شده ای در میان مردم حرکت کنید. بدون برند تشکیلاتی رای دهندگان شما را در میان لیست های متعدد شورای شهر نخواهند شناخت و شما را در برگه های آرای خود نخواهند نوشت. شما برای دیده شدن و پیدا شدن محتاج برندی‌ اجتماعی و یا سیاسی هستید.

۳_ برای موفقیت در انتخابات، ستادهای خود را سازماندهی کنید

باید توجه داشت که شرط اصلی ورود به هر انتخاباتی تشکیل ستاد است. هیچ لیست یا فردی بدون تشکیل ستادهای انتخاباتی نخواهد توانست پیام تبلیغاتی خود را به گوش جامعه برساند. اگر ستاد انتخاباتی نداشته باشید ، نتیجه انتخابات کاملا مشخص است و شکست در انتخابات منتظر شما است.

۴_ شعارهای انتخاباتی روشن و شفاف داشته باشید

شعارهای تبلیعاتی شما باید کاملا شفاف و در چارچوب وظایف شورای شهر تهران باشد. رای دهندگان باید بدانند اهداف شما از ورود به عرصه انتخابات چیست و شما دقیقا چه کاری را برای آن ها انجام خواهید داد. شعارهای مبهم و ایده آلیستی‌ که تطابقی با امکانات و حوزه وظایف شورای شهر ندارد ، شما را از حلقه راستگویان خارج کرده و قطعا رای دهندگان تفاوت شعارهای غیر واقعی را تشخیص خواهند داد. حتی اگر در پروسه انتخابات شما رای آورده و پس از انتخابات نتوانید به شعارهای انتخاباتی خود عمل کنید ، برای انتخابات بعدی از سبد رای مردم خط خواهید خورد.

۵_اهداف خود را برای حضور در انتخابات مشخص کنید

گاهی باید اهداف خود را جهت حضور در انتخابات شورای شهر تهران به طور شفاف مشخص کنید. گاهی باید بدانید که با تمام تلاش و پشتکار شما ، امکان ورود به شورای شهر تهران وجود ندارد. اما جمع کردن سبد رای بالا می تواند روزومه‌ بسیار خوبی برای شما باشد. ورود به شورای شهر تهران با شزکت در یک دوره انتخابات مقدور نخواهد بود ، هموار بنابراین تمام تلاش خود را کرده تا سبد رای خوبی را برای رزومه‌ سیاسی و اجتماعی خود جمع کنید.

۶_ هزینه ورود به انتخابات شورای شهر تهران و تشکیل کمپین انتخاباتی را مد نظر داشته باشید

حتی ورود به شورایاری یک محله و یا شورای یک روستا نیازمند هزینه های مربوط به خود است و شهری مانند تهران از این منظر هزینه های بسیار زیادی را خواهد داشت. بدون در نظر گرفتن مخارج تبلیغات شما نخواهید توانست کمپین انتخاباتی خود را مدیریت کنید. هزینه های کمپین‌ های انتخاباتی شامل اقلام تبلیغاتی، توزیع اقلام تبلیغاتی ، برگزاری همایش های تبلیغاتی و تبلیغات در رسانه ها است. برای موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران باید تمامی این پکیج را آماده کرد.

۷_ رسانه های تبلیغاتی خود را مشخص کنید

هیچ کمپین انتخاباتی بدون رسانه نخواهد توانست پیام خود را به جامعه هدف رسانده و در هدف خود موفق باشد. باید در انتخاب رسانه تبلیغاتی خود بسیار حساس باشید تا از اتلاف وقت و هزینه در امان باشید. رسانه شما باید متناسب با نوع انتخابات شورای شهر باشد و به همین دلیل رسانه های عمومی برای این کار هزینه بسیار زیادی را به شما تحمیل کرده اما تاثیر چندانی برای شما نخواهد داشت. شما بدون رسانه دیده نخواهید شد.

۸_ مشاور تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشید

ایجاد یک کمپین انتخاباتی موثر ، بدون مشاوره های تبلیغاتی و انتخاباتی میسر نیست. مشاور تبلیغاتی به شما کمک خواهد کرد تا در نقاط هدف بتوانید با مردم ارتباط بگیرید. بدون مشاور تبلیغاتی هزینه بسیار زیادی برای چاپ و توزیع اقلام تبلیغاتی خواهید کرد اما از آن نتیجه مثبتی نخواهید گرفت.

۹_از کل پکیج کمپین انتخاباتی بهره برداری کنید

هر کمپین انتخاباتی را یک پکیج کامل تشکیل می دهد. این پکیج کامل شامل طراحی رسانه ای ، مشاور تبلیعاتی ، توزیع اقلام انتخاباتی ، همایش ها و مناظرات است. بدون پکیج کامل انتخاباتی ، موفقیت در انتخابات میسر نخواهد بود.
۱۰_ مشکلات و معضلات شهر تهران را بشناسید و برای رفع آن ها برنامه داشته باشید. شهر تهران دارای مشکلات پیچیده و گسترده ای در سطوح شهر ، مناطق و محلات است. حتی ابرچالش های شهر تهران در آینده موضوع بسیار مهمی است که باید به آن آگاهی داشته باشید. شاید لازم و مقدور نباشد مشکلات تمامی محلات تهران را بدانید ، اما مشکلات مناطق تهران را باید شناخته و پارادایم خود را برای رفع مشکلات آن داشته باشید.

و نکته آخر
برای موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران مسیر دشواری را در پیش رو دارید
شهر تهران دارای دو ویژگی بسیار مهم است که این ویژگی ها در شهرهای دیگر وجود ندارد. باید این ویژگی ها را شناخته و با علم به این ویژگی ها برای موفقیت در رقابت های انتخاباتی شورای شهر تهران برنامه ریزی کنید.

نکته اول مرکزیت سیاسی و اجتماعی شهر تهران است. شهر تهران به دلیل مرکزیت سیاسی و اجتماعی خود تابعی‌ از موضوعات کلان کشور است. بسیاری از کاندیداهای شورای شهر تهران ، با مقایسه اشتباه شهر تهران با دیگر شهرهای کشور در پی آن هستند که فضای انتخاباتی شهر تهران را به سخره خود در آورند. این در حالی است که چنین کاری اگر در شهرهای کوچک مقدور باشد ، در تهران چنین نیست. بنابراین موج های انتخاباتی در تهران باید با کار و تلاشی جمعی و مدون همراه باشد.

ویژگی مهم دیگر شهر تهران جمعیت ده میلیونی شهر تهران و نوع تعاملات جمعی آن در فضای انتخاباتی است که سبد رای شهر تهران را تعیین می کند. اگر شما در شهری کوچک بتوانید با تکیه بر قومیت گرایی ، و تشکیل سبد رای چند ده هزاری وارد شورای شهر شوید ، این امکان برای شما در تهران مقدور نخواهد بود. در انتخابات شورای شهر تهران گاه با یکصد هزار رای می توان وارد شورای شهر شد و گاه با یک میلیون رای شما از قافله ورودی های شورای شهر بازخواهید ماند. بنابراین تکیه تنها بر یک قومیت اشتباهی استراتژیک خواهد بود که منجر به شکست شما خواهد شد. برای ورود و موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران، به موضوعات و شرایط اینک انتخابات توجه کنید تا بتوانید از حرکت خود در این عرصه نتیجه مثبت بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
سیلاب تهران
نکاتی درباره ستاد های انتخاباتی شورای شهر تهران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست